
Η περιοχή των Μεγάλων Λιμνών στα σύνορα ΗΠΑ – Καναδά είναι ένας σχηματισμός λιμνών που καλύπτει έκταση 208.610 τετραγωνικά χιλιόμετρα, ενώ ο όγκος νερού φτάνει τα 22.560 κυβικά μέτρα. Στη λεκάνη αυτή συγκεντρώνεται το 21% του γλυκού νερού του πλανήτη, μοιρασμένο στις λίμνες Σουπίριορ, Μίτσιγκαν, Χιούρον, Ιρι, και Οντάριο που συγκοινωνούν μεταξύ τους. Ομως, ο διάπλους και η από αέρος διάσχιση της περιοχής εξελίσσονται ενίοτε σε πραγματικό εφιάλτη.
Από τον 19ο αιώνα έχει καταγραφεί στην περιοχή μια σειρά

Ολα αυτά τα γεγονότα συνέθεσαν το θρύλο που περιβάλλει ακόμα και σήμερα το Τρίγωνο των Μεγάλων Λιμνών και που μπορεί κάλλιστα να συγκριθεί με το Τρίγωνο των Βερμούδων (ορίζεται από τη Φλόριντα των ΗΠΑ, το Πουέρτο Ρίκο και τα Νησιά των Βερμούδων). Το ανεξήγητο των καταγεγραμμένων γεγονότων που σημειώνονται και στις δυο περιοχές έχει, όπως είναι φυσικό, δώσει τροφή σε

Ειδικά στις Μεγάλες Λίμνες, η ταχύτητα με την οποία εξαφανίστηκαν πολλά πλοία και αεροπλάνα κατά το παρελθόν προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση. Επιπλέον, με την πάροδο του χρόνου και την εξέλιξη των μέσων, οι αποστάσεις από την ξηρά έγιναν σταδιακά ελάχιστες για τα δεδομένα των αεροπλάνων και των πλοίων που κυκλοφορούν στην περιοχή, ενώ η επικοινωνία με τα κέντρα ελέγχου από τα μέσα του 20ού αιώνα είναι συνεχής. Είναι αδιανόητο λοιπόν το πώς χάθηκαν αύτανδρα πλοία και αεροπλάνα, πολλά από τα οποία δεν εντοπίστηκαν ποτέ.
Το ατμόπλοιο – φάντασμα

Στις 20 Νοεμβρίου 1902, το ατσάλινο ατμόπλοιο Μπάνοκμπερν, καναδικής σημαίας φορτηγό, απέπλευσε φορτωμένο σιτάρι από το Πορτ- Αρθουρ της λίμνης Σουπίριορ με προορισμό το Τζόρτζιαν Μπέι της Λίμνης Χιούρον. Μια ημέρα αργότερα, ο Τζέιμς Μακμάφ, πλοίαρχος του ατμόπλοιου Αλονγκουίν που είχε αντίθετη πορεία με το Μπάνοκμπερν, αντίκρισε σε απόσταση το καναδέζικο ατμόπλοιο και προέτρεψε το βοηθό του να το θαυμάσει από μακριά στον ηλιόλουστο ορίζοντα.
Οταν ο τελευταίος γύρισε για να δει, το πλοίο δεν υπήρχε. Ο πλοίαρχος, ο οποίος στο μεταξύ είχε αποστρέψει το βλέμμα του, στο άκουσμα της παρατήρησης του βοηθού του ότ

Λίγες ημέρες αργότερα ο πλοίαρχος Μακμάφ επιβεβαιώθηκε με τραγικό τρόπο. Το ατμόπλοιο Μπάνοκμπερν, που δεν είχε φτάσει ποτέ στον προορισμό του, είχε κηρυχθεί αγνοούμενο. Και έτσι εξακολουθεί να είναι. Δεν βρέθηκαν ποτέ συντρίμμια, ίχνη ναυαγίου και καμί

Δεκαοκτώ μήνες αργότερα, ένα κουπί τυλιγμένο σε καραβόπανο, το οποίο εντοπίστηκε από έναν σέρφερ σε κάποια απομακρυσμένη ακτή της λίμνης Μίτσιγκαν, επανέφερε την εξαφάνιση του ατμόπλοιου στο προσκήνιο. Οταν ο σέρφερ ξετύλιξε το καραβόπανο είδε δύο λέξεις χαραγμένες στον άξονα του κουπιού: «SS Bannockburn».
Μέχρι σήμερα κανείς δεν κατάφερε να δώσει εξήγηση στην εξαφάνιση του ατμοπλοίου, ενώ οι θεάσεις του αρκετά χρόνια μετά το 1902 ενέτειναν το μυστήριο.

Πετώντας στα τυφλά
Το 1950 τα αεροπλάνα που πετούσαν στα τυφλά ανάμεσα στα σύννεφα έπρεπε

Επόμενο σημείο ελέγχου ήταν το Μιλγουόκι. Εχουν περάσει σχεδόν 51 χρόνια από τότε, αλλά η πτήση 2.501 δεν έστειλε ποτέ σήμα ότι πέρασε από εκεί. Το αεροπλάνο χάθηκε ξ

Αν το αεροσκάφος είχε εκραγεί στον αέρα θα έπρεπε να υπήρχ




«Το Εντμουντ Φιτζέραλντ χάθηκε…»
Το φορτηγό ατμόπλοιο Εντμουντ Φιτζέραλντ ήταν για την εποχή του το μεγαλύ

Προορισμός τα φράγματα που θα το κατέβαζαν από τη λίμνη Σουπίριορ στην επιφάνεια της λίμνης Χιούρον. Αλλά δεν θα διέσχιζε μόνο του τα 100 μίλια που το χώριζαν με τα φράγματα. Ο καπετάνιος Ερνεστ Μακσόρλεϊ, ήξερε ότι πίσω του σε απόσταση 17 μιλίων ακολουθούσε ένα άλλο ατμόπλοιο, το «Αρθουρ Μ. Αντερσον» με καπετάνιο τον Τζέσε Μπ. Κούπερ. Αυτό ήταν ένα μέτρο ασφαλείας που τότε λαμβανόταν συχνά.

Τις επόμενες 24 ώρες στη λίμνη Σουπίριορ επικράτησε τρικυμία, η οποία προκάλεσε μικρές ζημιές στο Εντμουντ Φιτζέραλντ, το οποίο έκανε κράτει για να μειώσει την απόστασή του από το Αντερσον. Στις 10 Νοεμβρίου 1975 ο πλοίαρχος Κούπερ βρισκόταν στη γέφυρα και παρατηρούσε το σόναρ του. Η επιστροφή κυμάτων έδειχνε ότι το Εντμουντ Φιτζέραλντ βρισκόταν μπροστά του σε απόσταση 9 μιλίων και υπήρχε οπτική επαφή μαζί του. Το πλοίο φαινόταν καθαρά.
Ξαφνικά ξέσπασε χιονοθύελλα η οποία κράτησε για ελάχιστα λεπτά. Οταν το χιόνι αραίωσε ο Κούπερ μπορούσε να δει καθαρά σε απόσταση 20 μιλίων. Το Εντμουντ Φιτζέραλντ δεν υπήρχε πουθενά. Αμέσως επικοινώνησε με άλλα παραπλέοντα πλοία ρωτώντας αν βλέ

Η κοινή λογική έλεγε ότι ένα πλοίο του μεγέθους του Εντμουντ Φιτζέραλντ δεν ήταν δυνατόν να βυθιστεί μέσα σε λίγα λεπτά χωρίς μάλιστα να εκπέμψει σήμα κινδύνου. Κι όμως. Το μόνο που βρέθηκε όταν άρχισαν οι έρευνες ήταν μερικές ναυαγοσωστικές σχεδίες και βάρκες, οι οποίες όμως δεν είχαν ριχτεί από το πλήρωμα. Από τα ευρήματα φάνηκε ότι είχαν αποσπαστεί βίαια από το πλοίο. Τέσσερις ημέρες αργότερα το πλοίο εντοπίστηκε στον πυθμένα της λίμνης Σουπίριορ, κομμένο στα δύο. Πτώματα δεν βρέθηκαν. Τα αί


Πολλά περιστατικά, καμία εξήγηση
Με μια απλή έρευνα μπορεί κανείς να εντοπίσει δεκάδες τέτοια περιστατικά τα τελευ

Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιστατικών, καμία επιστημονική εξήγηση δεν μπορούσε να δοθεί για τα αίτια που τα προκάλεσαν. Κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί θεωρίες για στιγμιαία αντιστροφή του μαγνητικού πεδίου της γης και μαγνητικές παρεκκλίσεις, που θα επηρέαζαν περισσότερο τα αεροπλάνα. Επίσης όσον αφορά στα πλοία, μια θεωρία είναι εκείνη περί ύπαρξης θυλάκων μεθανίου κάτω από τον πυθμένα των λιμνών, που εκρήγνυνται όταν

Ασφαλώς υπήρξαν και πιο εξεζητημένες μεταφυσικές ερμηνείες των περιστατικών, όπως η απαγωγή πλοίων και αεροπλάνων από εξωγήινους, το πέρασμα σε άλλη διάσταση με επαναφορά σε διάφορες χρονικές στιγμές (θεωρία ορμώμενη από τις αναφορές για επανεμφάνιση πλοίων όπως το ατμόπλοιο Μπάνοκμπερν που προαναφέραμε), που θυμίζουν το Πείραμα της Φιλαδέλφειας και άλλες πολλές.
Επισήμως, όλοι οι φάκελοι, όχι μόνο των περιστατικών που αναφέραμε αλλά και μιας πλειάδας άλλων, κλείνουν με την ίδια ένδειξη: «Ανεξήγητο».

Σημείωση: Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στο εβδομαδιαίο περιοδικό του “Ελεύθερου Τύπου”, τα “Φαινόμενα”.
Συγγραφέας: Στέλιος Φωκάς
metafysiko.gr