Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2011

ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΓΕΝΗ ΤΟΥ ΗΣΙΟΔΟΥ


Από την ομάδα του του συγγραφέως και ερευνητή ΦΟΥΡΑΚΗ Π. ΙΩΑΝΝΗ


Ακολουθεί άρθρο από τον ΠΑΠΑΓΙΩΡΓΗ ΙΩΑΝΝΟΥ μέλος του  ΚΥΚΛΟΥ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ




ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΓΕΝΗ ΤΟΥ ΗΣΙΟΔΟΥ.

Τα έργα του Ησιόδου ΈΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ, ΘΕΟΓΟΝΙΑ, ΑΣΠΙΣ ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ, αποτελούν έργα που άντεξαν στον χρόνο. Είναι έργα διαχρονικά, κώδικες διαφόρων επιπέδων γνώσεως, ο συνδυασμός των οποίων (επιπέδων) επιφέρει μια ιδιάζουσα σφαιρική αντίληψη στον ανθρώπινο νου, ο οποίος εισάγεται σε έναν χώρο περίεργο. Διανοίγεται μία οδός η οποία κάπου οδηγεί.
Εξερευνείται η περίοδος διαμορφώσεως του χώρου και του χρόνου, του σύμπαντος ή συμπάντων,ζωής-σποράς..Ερευνώνται διάφορες περίοδοι…….Πως πρέπει να συντονιστούμε προκειμένου να συλλάβουμε το βαθύτερο νόημα; Τι συμβαίνει με τον πλανήτη που κατοικούμε; Γη τον ονομάζουμε. Είναι μήπως η ΓΑΙΑ που αναφέρει ο Ησίοδος; Ή μήπως θα πρέπει να την αναφέρουμε διαφορετικά , χθόνα, άρουρα; Εμείς τι είμαστε; Αρουραίοι ή μήπως η καταγωγή μας είναι διαφορετική; Πιο μακρινή; Μπορεί η ηλικία της γης , 4.500.000.000 χρόνια, να καλύψει τις ανάλογες κυτταρικές αντιδράσεις, εξέλιξη η οποία δικαιολογεί την ύπαρξη της ζωής σε αυτόν τον πλανήτη, ποικιλία, διαφορετικότητα. Η απάντηση είναι μάλλον αρνητική. Η ζωή στην γη εσπάρη από αλλού. Αυτό τουλάχιστον δικαιολογεί η ηλικία της………Σαν να ταξίδεψε ο Τριπτόλεμος με το άρμα του και να έσπειρε το στάρι, την ιερά ακτίν της Δήμητρος………..

Το σώμα μας. Τα κύτταρά μας ίσως έχουν πιο μακρινή καταγωγή. Αν δονηθούν κατάλληλα, ενεργοποιηθούν, δούμε διαφορετικά……….Εκτός και αν έχουμε αναφυήσει εκ της αρούρης, εκ της γης, οπότε είναι δύσκολο να αναπολήσουμε το παρελθόν. Ποια είναι η πηγή; Που βρίσκεται; Όσο μακριά και αν την ψάχνουμε ίσως να βρίσκεται πιο κοντά από όσο νομίζουμε. Ίσως να βρίσκεται μέσα μας…………….Αρκεί να είμαστε έτοιμοι για το ταξίδι………..Αποτελούμε κύτταρα του σύμπαντος, συνδεόμαστε μαζί του, μας καλεί κοντά του, αρκεί να συλλάβουμε τα μηνύματα…….Όποιος εν-δια-φέρεται είναι μέλος του πληρώματος της ΄΄αρχαίας νεώς΄΄………..

Ο Ησίοδος στο έργο του ΄΄ΈΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ΄΄, αναφέρει τα Γένη τα οποία διαχωρίζει από τα φύλα ανθρώπων, τα οποία ΄΄ζώεσκον επί χθονί΄΄, στιχ.90, από γένη των ανθρώπων. Τι θέλει να πει; Ποιο είναι το μήνυμα το οποίο φθάνει σε εμάς περίπου 3.000 έτη μετά; Ας αρχίσουμε ,λοιπόν, το ταξίδι αυτό στον απώτατο, μακρινό και συνάμα κοντινό κόσμο των ΓΕΝΩΝ…………….

ΧΡΥΣΟ ΓΕΝΟΣ
΄΄Πρώτιστα μεν ΧΑΟΣ γένετ’, αυτάρ έπειτα ΓΑΙΑ ευρύστερνος, το έδος των αθανάτων, οί έχουσι κάρη νιφόεντος Ολύμπου, Τάρταρα τ ηερόεντα μύχώ χθονός ευρυοδείης΄.΄ Μετά το ΧΑΟΣ η ΓΑΙΑ και τα ΤΑΡΤΑΡΑ, στον μυχό της χθονός. Έχουμε την αντιστοιχία, ΓΑΙΑ-ΧΘΟΝΑ……….ΟΛΥΜΠΟΣ-ΤΑΡΤΑΡΑ……………

Στον μυχό της χθονός τα Τάρταρα, στον ΄΄μυχό΄΄ της Γαίας ο Όλυμπος, στην κορυφή του οποίου κατοικούν οι αθάνατοι θεοί.


Σύμφωνα με τον Πλάτωνα(Κρατύλος)ΓΑΙΑ ονομάζεται επειδή είναι γεννήτειρα των πάντων,(συνώνυμα, γεγάασιν, γεγενησθαι). Γεννά, είναι γεννήτειρα των πάντων, εξ’ ου και τα γένη, γεγενησθαι.

ΓΑΙΑ-ΓΕΝΟΣ-ΓΟΝΟΣ-ΓΕΝΝΗΣΗ…….ή μήπως καλύτερα…..ΓΑΙΑ-ΓΟΝΟΣ-ΓΕΝΟΣ-ΓΕΝΝΗΣΗ. Ακολουθείται μια ομογενής πορεία, εξέλιξη.
Μήπως ΓΑΙΑ σημαίνει την συγκρότηση ενέργειας, συγκροτημένη ενέργεια; Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα θα μας βοηθούσε…..΄΄Λητώ δ’ ΑΠΟΛΛΩΝΑ και ΑΡΤΕΜΙΝ ιό χέαιραν, ιμερόεντα γόνον περί πάντων Ουρανιώνων, γείνατ’ άρ’αιγιόχιο ΔΙΟΣ φιλότητι μιγείσα.΄΄΄(στιχ.918-920,θεογονία,,,,,,γόνος θεών). Τι θέλει να πει ο Ησίοδος όταν λέει΄΄ιμερόεντα γόνον΄΄; Ας το δεχθούμε σαν στοιχείο για να εννοήσουμε την παραπάνω ακολουθία.
Το χρυσό γένος μερόπων ανθρώπων ΄΄εποιήθη από τους αθάνατους θεούς που έχουν δώματα στον ΌΛΥΜΠΟ, ουράνιο στερέωμα. Αυτό το ΓΕΝΟΣ γόνος θεών; Έζησε την εποχή του ΚΡΟΝΟΥ. Ποιοι θεοί λοιπόν εποίησαν το ΧΡΥΣΟ ΓΕΝΟΣ; Ποιώ-γένος, δεν ακούγεται καλά………Γενώ-γένος πάει……….Μήπως εποίησαν, διαμόρφωσαν τον ΓΟΝΟ; Αλλά ας συνεχίσουμε……..Ποιοι θεοί εποίησαν το χρυσό γένος; Όχι ο ΚΡΟΝΟΣ, ο οποίος ήταν βασιλιάς τους , αλλά ίσως οι ΤΙΤΑΝΕΣ, οι πρώτοι θεοί, όπως τους αναφέρει ο Ησίοδος στην θεογονία,----ΟΥΡΑΝΟΣ, ΩΚΕΑΝΟΣ, ΚΟΙΟΣ, ΚΡΙΟΣ, ΥΠΕΡΙΩΝ, ΙΑΠΕΤΟΣ, ΘΕΙΑ, ΡΕΑ, ΘΕΜΙΣ, ΦΟΙΒΗ, ΤΥΘΗΣ(Πηγή). Ο Κρόνος έπεται των Τιτάνων και αν θεωρήσουμε τον Κρόνο ως Χρόνο, τότε οι Τιτάνες προηγούνται του χρόνου, είναι άχρονοι. Αυτοί είναι που εποίησαν το χρυσό γένος.
Το χρυσό γένος υπήρξε, δεν θα πω έζησε, με τρόπο διαφορετικό. Με την δημιουργία του Κρόνου, Χρόνου, από τον ΟΥΡΑΝΟ και τη ΓΑΙΑ έχουμε και την πληροφορία για την ύπαρξη μορφής συνείδησης, είδους ύπαρξης, δεν θα πω ζωής. Το χρυσό Γένος δεν προϋπήρχε ίσως του Κρόνου. Αν θεωρήσουμε ότι χρόνος και χώρος δημιουργήθηκαν μαζί τότε μπορούμε να θεωρήσουμε ότι το γένος αυτό υπόκειται στον χρόνο και στον χώρο, με διαφορετική ίσως έννοια από τη σημερινή, ενώ η ΓΑΙΑ τα ΄΄τέκνα΄΄ της οι Τιτάνες και ο Ουρανός δεν υπόκεινται σε χώρο και σε χρόνο καθώς προϋπήρξαν αυτών.
Η ποίησης του χρυσού Γένους αποτελεί ίσως αφετηρία στην εξελικτική πορεία της έννοιας που λέγεται ύπαρξη. Αποτελεί συνδετικό κρίκο, ένα μέρος, το πρώτο ίσως, ενώ η ύπαρξή του αναφέρεται σε διαφορετικό σύμπαν από το δικό μας. Ένα σύμπαν κοντά στους θεούς, ενεργό, του οποίου η ΄΄υπόσταση να είναι διαφορετική από αυτήν του δικού μας, του υλικού σύμπαντος. Αναφερόμαστε σε γεγονότα πριν από τη γέννηση του υλικού σύμπαντος. Δεν κάνουμε λόγο για ζωή, γιατί τότε θα πρέπει να πούμε και για θάνατο, κύκλος ο οποίος χαρακτηρίζει το υλικό σύμπαν.
Χρυσό ΓΕΝΟΣ, χρυσά μήλα των ΕΣΠΕΡΙΔΩΝ, χρυσόμαλλο ΔΕΡΑΣ, χρυσή ΒΡΟΧΗ στον μύθο του Περσέα. Πρέπει να γίνει αντιληπτός ο τρόπος σκέψης κατά την χρησιμοποίηση της λέξεως ΧΡΥΣΟΣ…………………………………………………..


Το χρυσό γένος είναι μέροπες άνθρωποι. ΜΕΡΟΨ-----ο διαιρών την φωνή, φωνή-ήχος. Άρα ο διαιρών τον ήχο. Έχουμε το στοιχείο της τάξης, διαίρεσης, Λόγου. ΑΝΘΡΩΠΟΣ-------ο αναρθρών ά όπωπε. Έχουμε έκφραση ΛΟΓΟΥ. Από τη στιγμή λοιπόν, που είναι άνθρωποι οι του χρυσού ΓΕΝΟΥΣ, εμείς που ζούμε ΄΄εδώ΄΄ τι είμαστε; Μήπως προσπαθούμε να γίνουμε;


Χαρακτηριστικό του γένους αυτού είναι----το ότι είναι χρυσό. Γιατί καλείται χρυσό; Ανατρέχοντας στον Πλάτωνα(ΚΡΑΤΥΛΟΣ) θα δούμε ότι----΄΄ότι οίμαι εγώ λέγειν αυτόν χρυσούν γένος ουκ εκ χρυσού πεφυκός αλλ’ αγαθόν και καλόν΄΄. Αυτό το γένος είναι αγαθό και καλό και χαρακτηριστικό του είναι η φρόνηση. Γένος αγαθόν, καλόν, φρόνιμον------------δαίμονες .Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναλύσουμε την λέξη-----ΦΡΟΝΗΣΙΣ, δια της οποίας θα προσεγγίσουμε το χρυσό Γένος
Λέει ο Πλάτωνας στον Κρατύλο--΄΄΄Φρόνησις γαρ εστί και ρου νόησις, ειη δ’ αν και όνησιν υπολαβείν φοράς, αλλ’ ουν περί γε το φέρεσθαι εστιν΄΄. Μεταφ.---Γιατί είναι νόηση κίνησης (φοράς)και ρεύματος, ροής(ρου)……….

Πιο κάτω λέει---Μπορούμε όμως να τη θεωρήσουμε και σαν ωφέλεια(όνησιν) της κίνησης(φοράς). Αλλ’ αναφέρεται πάντα στην κίνηση….

Προχωρούμε στην ανάλυση και άλλων κωδικών λέξεων…………


ΓΝΩΣΙΣ---(γνώμη) σημαίνει-----εξέταση γένεσης(γονής σκέψιν) και παρατήρηση(νώμησιν). Επειδή το εξετάζω (νωμώ) και το σκέφτομαι(σκοπώ)είναι ταυτόσημα. ΄΄Γνώμη παντάπασιν δηλοι γονής σκέψιν και νώμησιν ΄΄.
Άρα μήπως συνδέονται----ΓΑΙΑ-ΓΟΝΟΣ-ΓΝΩΣΙΣ………..Μήπως το χρυσό γένος αποτελεί μορφή γνώσης; Χρυσή γνώση; Φωτεινή γνώση; ΓΝΩΣΙΣ-ΦΩΣ………


Συνεχίζουμε στην πλατωνική ανάλυση των λέξεων που συνδέονται με την έρευνά μας.

ΝΟΗΣΙΣ---΄΄του νέου εστιν έσις ΄΄,΄΄νεόεσιν΄΄. Η νόηση(σαν ενέργεια καθαυτή)------Ορμή προς το νέο(του νέου εστιν έσις, έφεσις και επιθυμία για το νέο). Προσέξτε και αυτό το κομμάτι……----΄΄Και τ ότι είναι νέα τα όντα, σημαίνει πως αναγεννιούνται ασταμάτητα(γιγνόμενα αεί είναι). Μήπως γι’αυτό το λόγο οι ΈΛΛΗΝΕΣ μένουν πάντα νέοι, όπως λέει ο Αιγύπτιος ιερέας στον Σόλωνα, όταν ο τελευταίος πήγε στην Σάις της Αιγύπτου;

Ο ΣΟΛΩΝ ήταν Αθηναίος και ο ιερεύς του κάνει λόγο για Έλληνες , τους τότε ……..σε μία μακρινή εποχή……..αλλά και για τους συγχρόνους του…….

Και συνεχίζουμε------΄΄Τούτου ουν εφίεσθαι την ψυχή μηνύει το όνομα ο θέμενος την νεόεσιν΄΄. Νέο στοιχείο που προκύπτει είναι η ΨΥΧΗ -------ΓΕΝΟΣ έμψυχον.
ΝΟΗΣΙΣ-------ορμή προς το νέο----υποδηλώνεται η ψυχή!
Σωφροσύνη-----σωτηρία της ψυχής.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ-----η ψυχή ακολουθεί στην κίνησή τους τα πράγματα, δίχως να μένει πίσω μήτε να τρέχει μπροστά. Ε---πιστήμη. Ε---πιστός.
ΑΡΑ ----Ψυχή—Ροή—Κίνηση—Νόηση—Επιστήμη--………Συνδέονται……
ΣΥΝΕΣΙΣ---------΄΄Σύνεσις δ’ άυ ούτω μεν δόξειεν αν ώσπερ συλλογισμός είναι όταν δε συνιέναι λέγηται, ταυτόν παντάπασιν τω επίστασθαι συμβαίνει λεγόμενου΄΄(ΠΛΑΤΩΝ—Κρατύλος).
΄΄Συμπορεύεσθαι γαρ λέγει την ψυχήν τοις πράγμασι το συνιέναι.΄΄ Μετφ.—Μαζί με τα πράγματα βαδίζει και η ψυχή.
Στην παραπάνω ακολουθία προστίθεται και η σύνεσις---------· Ψυχή—Ροή—Κίνηση—Νόηση—Επιστήμη—Σύνεση-……..
΄΄Αλλά μην γε η σοφία φοράς εφάπτεσθαι σημαίνει΄΄.
ΕΣΥΘΗ----όταν αρχίζει κάτι να κινείται με ταχύτητα…….ΣΟΥΣ----ταχεία ορμή---Ταύτης ούν φοράς επαφήν σημαίνει η σοφία, ως φερομένων των όντων΄΄-----Σοφία—Σους—ταχεία ορμή…Άρα------·Ψυχή—Ροή—Κίνηση—Νόηση—Επιστήμη—Σύνεση—Σοφία.
ΑΓΑΘΟΝ----το αγαστόν στην φύση γενικά ,΄΄Επειδή ένια των όντων πορεύονται εν τάχει, ένια έν’βραδύτητι(Παράβλ—Πλάτων Κρατύλος), έστιν ούν ου παν το ταχύ, αλλά τι αυτού αγαστόν΄΄………. ΑΓΑΣΤΟΝ-----΄΄του θοού δη τω αγαστω αύτη η επωνυμία έστι τα’αγαθόν΄΄
Επομένως έχουμε--------Φρόνηση—Γνώση—Νόηση—Επιστήμη—Σύνεση—Αγαθόν……..
Οι παραπάνω έννοιες συνδέονται με-----
Ψυχή—Ροή—Κίνηση—Ταχύτητα—Λόγος, τάξη(διαίρεση της φωνής)
Όλα τα παραπάνω συνδέονται με το χρυσό ΓΕΝΟΣ, το φρόνιμον, καλόν και αγαθόν.…………………………………………..
Αυτό το ταξίδι στις έννοιες των λέξεων είναι δηλωτικό βαθύτερης προσεγγίσεως του Χρυσού Γένους.
Αυτό τα γένος, το χρυσούν, είναι καλόν, αγαθόν(αγαστόν δια της ταχύτητας) και φρόνιμον----νόησις της φοράς και της ροής. Νοήμον γένος, γένος με νόηση---ορμή προς το νέο, κίνηση, υποδηλώνεται η ψυχή--------τούτου ουν εφίεσθαι την ψυχήν μηνύει το όνομα ο θέμενος νεόεσιν.
Είναι γένος, ενέργεια, αξιοθαύμαστο, ταχύ, έμψυχο. Ίσως δια του χρυσού γένους υπονοείται η έκφραση μορφής της κίνησης. Μέροπες άνθρωποι, γιατί αυτό που βλέπουν αναρθρούν, εκφράζουν δια της έναρθρης φωνής, δομημένου ήχου, την νόηση, ορμή προς το νέο.----Μέροψ---ο διαιρών την φωνήν, τον ήχον ό Ήχος, ροή, νόηση, ψυχή, κίνηση, ενέργεια, είναι λέξεις κλειδιά που εμπεριέχονται στην φράση--΄΄χρυσό γένος μερόπων ανθρώπων΄΄………. Αποτελεί μορφή έκφρασης της νόησης του ρου!
ό ΧΡΥΣΟ Γένος—ΧΡΥΣΟΣ γόνος—ΓΑΙΑ—ΓΟΝΟΣ—χρυσό—ΦΩΣ (Χρυσοιδής ήλιος—Πλάτων, ΦΑΙΔΩΝ)
………………………………………………
Η φράση ΄΄θνήσκον δ’ωσθ’ ύπνω δεδμημένοι΄΄ υποδηλώνει την ολοκλήρωση του πρώτου αυτού κύκλου της δημιουργίας, δεν θα πω ζωής.΄΄Δεδμημένοι ύπνω—γίνονται δαίμονες, δαίμονες ………Πλάτων—΄΄Δαίμων κατά την της φρονήσεως επωνυμίαν΄΄, οι οποίοι δαίμονες λειτουργούν ως κριτές, αρωγοί, φύλακες, σύμφωνα με την πηγαία φρόνηση που τους χαρακτηρίζει. Πάνω στην γη, ΄΄επί χθονός΄΄ γυρίζουν στον αέρα,΄΄έπ’αίαν΄΄. ΄΄Έπ’ αίαν΄΄--αήρ—αίρει τα από γης, αεί ρει πνεύμα εξ’ αυτού γίνεται ρέοντα. ΑΙΘΗΡ-----αεί θει περί τον αέρα, ρέον αεί θηρ΄΄. Αναλογιζόμενοι τα παραπάνω θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε την πνευματική υπόσταση τούτων των όντων, του θείου Γόνου ίσως, τα οποία ταξιδεύουν δια του αιθέρος, και φοιτούν ΄΄έπ’; αίαν΄΄.ΓΑΙΑ-------ΑΙΑ. Το ΑΙΑ ίσως αποτελεί ένα στρώμα της ΓΑΙΑΣ, ΄΄το αιθέριο κομμάτι΄΄, ή μήπως ένα βαθύτερο, που διέπει τον χώρο γενικά…………;
Οι του χρυσού γένους, δρουν ως άγγελοι φρονήσεως, αγγέλλουν τα θεία φρονίμως, πληροφορούν—κρίνουν τους θνητούς ΄΄φρονίμως΄΄. Νοήμονα όντα, φορείς της θείας ενέργειας.
ΑΡΓΥΡΟ ΓΕΝΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΟ ΓΈΝΟΣ-------το αργυρό. Γένος διαφορετικό από το χρυσό στο σχήμα και στη νόηση. Υποδηλώνεται μια διαδικασία απομάκρυνσης από την ενέργεια, κατά την διαδικασία της εξέλιξης. Και αυτό το γένος εποιήθη από τους Θεούς που κατοικούν στον Όλυμπο, στο ουράνιο στερέωμα. Προφανώς από τους πρώτους θεούς τους Τιτάνες . Το γένος αυτό δεν εποιήθη από τους θεούς εν’ όσο υπήρχε το χρυσό, παρά μόνο αφού το χρυσό ολοκλήρωσε την πορεία ύπαρξής του, στην πρώτη του μορφή. Η ολοκλήρωση του κύκλου αυτού, του χρυσού γένους, διαφαίνεται και από το ότι τίποτα δεν ΄΄έθαψε΄΄ ή ΄΄εξόντωσε΄΄ το γένος αυτό παρά από μόνοι τους, ΄΄θνήσκον δ’ ώσθ’ ύπνω δεδμημένοι΄΄.


Το δεύτερο γένος διαφέρει από το πρώτο και δεν αποτελείται από την ίδια ίσως υπόσταση, σύσταση του πρώτου, την αιθέρια. Περισσότερο το θεωρώ ως μεταβατικό στάδιο για να προκύψει το χάλκινο κατά την εξέλιξη της δημιουργίας.
Για εκατό χρόνια ζούσαν μαζί με την μητέρα τους, φρονίμως, κοντά στους θεούς, στην ενέργεια. Η επικοινωνία με την πηγή τους διαρκούσε εκατό χρόνια, έτη. Μετά από εκατό έτη υπάρχει διακοπή επικοινωνίας, σύνδεσης με την ενέργεια, με αποτέλεσμα η ύπαρξή τους να συγκλονίζεται από την δράση ακανόνιστων συμπαντικών δυνάμεων, όπως αυτή εκφράζεται από την απομάκρυνση από την ενέργεια, τους θεούς, καθώς ΄΄έθυαν ούτε τιμούσαν τους θεούς΄΄, ενώ αλληλοσυγκρούονταν, αλληλοσύγκρουση-----΄΄ύβριν ατάσθαλον ουκ εδύνατο αλλήλων απέχειν΄΄………………….Θα μπορούσε να πει κανείς ότι διαφένεται το στοιχείο της τριβής .
Η διακοπή αυτή της ενέργειας, διακοπή από τους θεούς, ίσως να δηλώνει την ανάδειξη, δημιουργία ενός νέου σύμπαντος, το οποίο βρίσκεται σχετικά μακριά από τους θεούς, από το πρώτο σύμπαν…………………..
Τέθηκαν οι του αργυρού γένους υπό την επίδραση των υλικών δυνάμεων, γι’ αυτό το λόγο και καλούνται μάκαρες ΄΄υποχθόνιοι θεοί΄΄. Μήπως έχουμε ένα είδος ΄΄εγκλωβισμού΄΄ στην ύλη………..;
ΤΡΙΤΟ ΓΕΝΟΣ, ΤΟ ΧΑΛΚΙΝΟ
Το τρίτο γένος δεν το εποίησαν οι θεοί όπως τα δύο προηγούμενα, αλλά ο ΖΕΥΣ. Για ποιο λόγο αυτή η διαφορά ;Ο Ζευς δεν είναι θεός και αυτός, και μάλιστα πατήρ πάντων θεών και ανθρώπων…….;Και γιατί το γένος που εποίησε δεν αντέχει ΄΄καν΄΄ σε σύγκριση με τα άλλα δύο προηγούμενα, των άλλων θεών…….;Για ποιο λόγο αυτή η διαφορά …………;Είναι λιγότερο ικανός ο παντοδύναμος Ζευς , ή απλά ήθελε να παίξει…………..;Πρέπει σ’ αυτό το σημείο να αναλογισθούμε τι σημαίνει ΖΕΥΣ και πως συνδέεται με το χάλκινο γένος………………………
ΖΕΥΣ—ΔΙΑΣ, ζεύξη—διαστολή, πύκνωση—αραίωση, άρρεν (άνω ροή)—γυνή (γόνος) {Πλάτων—Κρατύλος}, ισομετρικός σταυρός, ζωή—θάνατος, ΖΗΝΑΣ---αίτιος του ζην……….., είναι ο ίδιος η ζωή. Δυαδική αρχή του όντος…….Ποια είναι η υλική δυάδα που αναφέρουν οι εκκλησιαστικοί Πατέρες της Ορθοδοξίας, και την οποία ΄΄παρήρχοντο΄΄ οι ΄΄μυστικοί΄΄……..; Υλικό σύμπαν—Ζευς, Δίας—δύο….

ΚΡΟΝΟΣ—ΡΕΑ……..

Η ένωση των δύο μορφών ροής, Κρόνου—Ρέας, καθώς και οι δύο αποτελούν αμφότεροι ρεύματα-----Πλάτων—Κρατύλος--------΄΄Από του αυτομάτου αυτόν αμφοτέροις ρευμάτων ονόματα θέσθαι΄΄. Αυτές οι μορφές ΄΄ρου΄΄, ρευμάτων, Χρόνος—Χώρος ίσως, ΄΄συνδέονται΄΄ και γεννούν τον ΔΙΑ, ένα νέο σύμπαν, αυτό της ΄΄ύλης΄΄. Ο Δίας ανατράφηκε με γάλα και μέλι, από τις νύμφες του Μέλισσου, Αδράστεια και Μέλισσα, τις μέλισσες, οι οποίες έφεραν την κατσίκα , Α Ι Γ Α, Αμάλθεια, κόρη της ΓΑΙΑΣ, η οποία παρείχε στον μικρό ΔΙΑ το Γ Α Λ Α-------Π Υ Ρ. Το δέρας της Αμάλθειας-------------ΑΙΓΙΔΑ-------ΔΙΑΣ ΑΙΓΙΟΧΟΣ, Αίγιο, Αιγαίο, Αίγυπτος, -----Αίγισθος----Άστρο των Αιγών(Βεργίνας).


Το ότι ακριβώς ο Κρόνος έτρωγε τα παιδιά του, σημαίνει ίσως την διαδικασία δημιουργίας του δικού μας σύμπαντος, καθώς δρούσαν οι αρνητικές δυνάμεις της ροής…. Οι θεοί λοιπόν του δωδεκαθέου υποδηλώνουν μορφές ενέργειας όπως εκφράζονται στην ύλη! Δηλαδή την ύπαρξη μορφών ενέργειας στο υλικό σύμπαν προκειμένου να διασφαλισθεί η ύπαρξη και εξέλιξή του. Οι θείες αυτές δυνάμεις, Ήρα, Απόλλων, Άρτεμις, Αθηνά(Ηθονόη), Άρης, Ερμής, ενυπάρχουν στο υλικό σύμπαν-----ΖΕΥΣ……. Γι’ αυτό το λόγο και ο Ζευς θεωρείται πατήρ πάντων, θεών και ανθρώπων. Αυτοί οι θεοί αποτελούν δικλείδες ασφάλειας για την ομαλή ----ελεύθερη εξέλιξη, επαφή, επικοινωνία με άλλα σύμπαντα, οντότητες, το ΄΄θείον΄΄.



Το χάλκινο γένος, αποτελεί γένος το οποίο εποιήθη στο υλικό σύμπαν, η πρώτη μορφή ζωής στο υλικό σύμπαν. Το έπλασε από Μελίες, τις νύμφες που κατοικούν στην ΓΑΙΑ, και οι οποίες γεννήθηκαν από το αίμα του Ουρανού. Ο Όμηρος αναφέρει ότι στην υψηλότερη κορυφή του Πηλίου φυτρώνουν Μελίες.

Το ΓΕΝΟΣ αυτό, η νέα αυτή μορφή ύπαρξης, η ζωική αυτή ύπαρξη, αποτελούσε ΄΄έρμαιο΄΄ συμπαντικών δυνάμεων, υπόκεινταν σε συγκρούσεις, αλληλοσυγκρούσεις και ήταν σκληρό και δυνατό, ανθεκτικό , προκειμένου να επιβιώσει…..Η φάση αυτή της ζωής δεν ήταν στάσιμη……Ίσως να εκληφθεί ως βαθμίδα στην εξέλιξη της ζωής……Η λέξη ακριβώς άπλαστοι αυτό ίσως να σημαίνει, το ανολοκλήρωτο, το ελλιπές, το δίχως μορφή, ύλη δίχως μορφή. Αλληλο—σύγκρουση, έλλειψη εσωτερικής συνοχής!


Δεν έτρωγαν ΄΄στάρι΄΄, την ιερά ακτίν της Δήμητρος, της Δη—μητρός, της Γαίας…….; Απομακρυσμένοι απ’ την ενέργεια, το Πυρ. Υποδηλώνεται η αρχική φάση της δημιουργίας κατά την οποία δεν συνέτρεχαν οι κατάλληλες συμπαντικές, αστροφυσικές συνθήκες για την ομαλή εξέλιξη της ζωής, δια της εκροής Πυρός……………..Δεν θα έπρεπε να σκεφθούμε αυτά με τα στενά τοπικά όρια, στην δική μας γη…………Μήπως αυτό το γένος αποτελεί κυτταρική μορφή ζωής, και περιγράφεται δια του χάλκινου γένους η φάση γένεσης και δημιουργίας –εξέλιξης της κυτταρικής μορφής ζωής………..;

Ο θάνατος αποτελεί επίπτωση της σύγκρουσης, και έλλειψη ενέργειας, ΄΄λαμπρόν δ’ ‘ελιπον φάος ηελιοιο΄΄, πήγαν στον κρυερό ΆΔΗ……..…………………………………………………………………………………………..
Σε αυτό το σημείο ας προσσεγγίσουμε και μία άλλη πτυχή του θέματος…….Προσέξτε την φράση------Η γυναίκα είναι έγκυος----σε Ενδιαφέρουσα, δηλ ------ΕΝ—ΔΙΑ—ΦΕΡΟΥΣΑ………φέρει δηλαδή έναν Δία…………..
Μήπως λοιπόν η λέξη ΔΙΑΣ ΣΗΜΑΊΝΕΙ—ΥΠΟΔΗΛΏΝΕΙ τον ίδιο τον άνθρωπο; Τον ανθρώπινο ΝΟΥ; Και το πώς γεννήθηκε; Εξελίχθηκε;
Ποια η σχέση του χάλκινου γένους, με τον χάλκινο θάλαμο του Περσέως ; Μήπως θα έπρεπε να αναζητήσουμε, σε ένα επίπεδο γνώσεως, την πηγή του ανθρώπου…….;Το πώς δηλ δημιουργήθηκε ο ανθρώπινος ΝΟΥΣ;………..Εγκέφαλος……; Μέσα σε χάλκινο θάλαμο………;Ποια η λειτουργία της χρυσής βροχής------------΄΄γονιμοποίηση΄΄-------------σχετίζεται με το χρυσό γένος………; Το ότι ΄΄έλιπον φάος του ΉΛΙΟΥ΄΄, δεν τους έβλεπε το φως του ήλιου,-----------περίοδος ύπαρξης του ανθρώπινου ΝΟΥ ,όντος άνευ της ενέργειας---ακτινοβολίας του ΉΛΙΟΥ……..; Χρυσή βροχή---------ακτινοβολία του ΉΛΙΟΥ………..;
ΠΟΙΑ Η ΕΞΈΛΙΞΗ ΤΟΥ ΝΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ…………..μετά την εκροή των ακτινών του ΉΛΙΟΥ ; Είναι μερικές σκέψεις που οδηγούν σε ένα άλλο επίπεδο γνώσεως ίσως. Συσχετισμοί--------------------------
Χάλκεον γένος—Χάλκεον έρκος(ΘΕΟΓ_726)—Ουδόν χάλκεον(ΘΕΟΓ750)
Εκεί που η νύκτα και η ημέρα συναντιούνται στο χάλκινο κατώφλι………………. –Χάλκεον δε ήτορ, του θανάτου……΄΄νηλεές εν στήθεσιν ΄΄, -----Χάλκινη η ψυχή του θανάτου(θεογ…764-765) Χάλκειες θύρες , του Ποσειδώνα,------΄΄Θύρας δ’ επέθηκε Ποσειδέων χαλκείας…… ΔΗΛΑΔΗ-------χάλκινο γένος, χάλκινος άκμονας, χάλκινη οδός , χάλκινες θύρες—πύλες………
…………………………………………………………………………………………

Το τέταρτο ΓΕΝΟΣ-------------Το γένος των ηρώων

Το τέταρτο και το πέμπτο γένος (στο οποίο πέμπτο ανήκουμε και εμείς) διαφέρουν σε μερικά σημαντικά σημεία από τα δύο προηγούμενα. Πρώτα απ’ όλα αποτελούν γένη ανδρών και όχι μερόπων ανθρώπων. [ Το τέταρτο γένος ξεκινά από γένος ανδρών---------και καταλήγει …..;-------σε μέροπες ανθρώπους]. Το δεύτερο σημείο είναι ότι και τα δύο γένη τα δημιούργησε ο ΖΕΥΣ στην χθόνα την ΄΄πουλυβότειρα΄΄ .
Εδώ ίσως υποδηλώνεται η ΄΄φάση΄΄ κατά την εξέλιξη για σπορά της ζωής στους πλανήτες..
Το τέταρτο γένος είναι αυτό των ηρώων, θείον, ΄΄άρτιον΄΄ γένος. Ονομάζεται γένος ηρώων καθώς το ήρως------προέρχεται εκ του ΄΄έρωτος γέννεσιν΄΄----Πλάτων, Κρατύλος---΄΄Ερασθέντος ή θεού θνητής ή θνητού θεάς ΄΄. Υποδηλώνεται η ΄΄δράσις΄΄ της θείας ενέργειας κατά την εξέλιξη της ζωής……. Μήπως δια του γένους των ηρώων το οποίο ΄΄ολοκλήρωσε δια των δύο αποστολών……….


Στην εφτάπυλη ΘΗΒΑ.
Στην ΤΡΟΙΑ…………την ύπαρξή του στην χθόνα…… υποδηλώνεται η δράση αστροφυσικών δυνάμεων προκειμένου να επιτευχθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την σπορά………[ ΣΠΕΡΜΑ] της ζωής στους πλανήτες, υπό την γενική ονομασία----------ΧΘΟΝΑ,………… ;
Θα μπορούσαν όμως να αποτελούν οι ήρωες αυτοί, το ΓΕΝΟΣ αυτό των ανδρών που ΄΄εσπάρη΄΄ στην γη, καθόσον με την ανάμειξη του θείου στοιχείου, μορφών ενέργειας, οδηγήθηκε σε ένα συγκεκριμένο είδος εξέλιξης, ΄΄μετάλλαξης΄, προκειμένου να επιτευχθούν ΄΄κάποιοι΄΄ στόχοι .
Το γένος αυτό εσπάρη στην γη, χθόνα -----------στην συνέχεια όμως ταξίδεψε ----------------΄΄κατ’ απείρονα γαίαν΄΄ ----------ο ΖΕΥΣ Κρονίδης κατένασσε πατήρ ες πείρατα γαίας αι νήσοι των μακάρων΄΄. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονισθεί και ο τρόπος του ΄΄θανάτου΄΄ τους…………………..Οι αποστολές στην εφτάπυλη Θήβα και στην Τροία, οι οποίες κατά ΄΄ένα επίπεδο γνώσεως΄΄ δεν θα πρέπει να συνδεθούν με τα γήινα ιστορικά φαινόμενα—γεγονότα………Παρά ίσως με διαστημικές αποστολές ενεργοποιημένων ανδρών προκειμένου να επιτευχθεί ΄΄δια—συμπαντική ΄΄ τάξη…………..Οι ΗΡΩΕΣ αυτοί αποτελούν ταξιδιώτες του σύμπαντος, ΄΄πολεμιστές΄΄ του διαστήματος, ποντοπόρους στον ΄΄κόσμο΄΄ των διαστάσεων, αλλά και άλλων συμπάντων. Τόπος κατοικία τους -----------΄΄Οι Μάκαρες νήσοι΄΄………...
Εδώ κάνει μία σχετική περιγραφή ο Πλάτων στον Φαίδωνα, όπου κάνει λόγο για τον χρυσό Ήλιο και τον Λευκό, εκεί όπου βρίσκονται ΄΄αι νήσοι των μακάρων΄΄ , εκεί όπου κατοικούν ΄΄ψυχές΄΄, όντα , άνθρωποι…..; και ΄΄τρέφονται΄΄ με αέρα και αιθέρα………………..Μήπως φοιτούν και ΄΄έπ’ αίαν΄΄……………… ;…………………………………………………………………………………………..

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ
Κατοικούμε στην γη, τρεφόμαστε από τους καρπούς της, φωτιζόμαστε από τον ήλιο! Σκεφθήκαμε από που ερχόμαστε; ΄΄Αναφυήκαμε΄΄ εκ της γης………;Μήπως η καταγωγή μας είναι άλλη ;
Ποια είναι η αληθινή γη, αυτή που αναφέρει ο Πλάτωνας στον Φαίδωνα….; ΄΄Όταν κάποιος μπορέσει αφού του το επιτρέψει η φύση του, να υπερβεί την γήινη ατμόσφαιρα και να ΄΄κατιδεί τα εκεί΄΄, αυτά πέραν της ατμόσφαιρας της γης, θα δει ποιος είναι ο αληθινός ουρανός, το αληθινό φως, η αληθινή γη……….!

Μήπως αυτή η γη είναι η ΓΑΙΑ; Ποιοι είναι οι κάτοικοί της; Αυτοί που εμείς ονομάζουμε θεούς…….;…..΄΄Και δη θεών άλση τε και ιερά αυτοίς είναι, εν οις τω όντι οικήτας θεούς είναι΄΄ (Φαίδων)…….Ποια είναι τα άλση των θεών ……; Που βρίσκονται……; Βρίσκονται ψηλά………Οι κάτοικοι της αληθινής γης βρίσκονται ψηλά………Είναι οι θεοί………


Εμείς κατοικούμε στην ΄΄κοίλη΄΄ γη, και νομίζουμε ότι επειδή κατοικούμε στην επιφάνειά της ότι κατοικούμε και στην αληθινή γη…………Τόπος αναχώρησης--------------η κοίλη γη…. ! Τόπος τωρινής κατοικίας……..η κοίλη γη, μήπως χθόνα…….; Νεφελοκοκκυγία………;……!!!
ΨΥΧΗ ------!Τιείναι…..; Έχουμε όλοι; Ο Αριστοτέλης λέει----΄΄Τι το συνέχον εις ταναντία φερόμενα το πυρ και την γην; ΄΄(Περί ψυχής) -----Η ψυχή συνέχει το πυρ και τα γήινα!
ΨΥΧΗ--------- ΠΥΡ---------- Ενέργεια------ Άστρο------- ΓΟΝΟΣ-σπέρμα……
ΓΗΙΝΑ-------- ΥΛΗ---------- Φύση--------- Φυσικό σώμα- Πλάση…πηλός…
΄΄Έστι δε η ψυχή του ζώντος σώματος αιτία και αρχή (σελ,16. εκδ. Πάπυρος)΄΄. ΄΄Η ψυχή είναι και η αιτία της κίνησης, ως κινητική αιτία του γιατί γίνεται, του τελικού σκοπού, και ως ουσία των εμψύχων σωμάτων΄΄.------΄΄Το γαρ αίτιον του είναι πάσιν η ουσία΄΄. Εμείς αποτελούμαστε από ψυχή και σώμα! Ψυχή-----πυρ, άστρα ----πυρόεντα(ορφικοί)------------, ΠΥΡ---ΑΣΤΡΑ---Πυρ-φως-ακτίς -----Ποια είναι η ιερά ακτίς της Δήμητρος------που αναφέρει ο Ησίοδος;….. Εμείς; Έχουμε καταγωγή από τα άστρα; Το σώμα μας αποτελείται από αστρική ύλη!……Μέρος των άστρων…..
Υπάρχει μια ξενική λέξη, αλλά καθ’ όλα ελληνική! DISASTER…….!-----Δυσαστρία………..Τι σημαίνει δυσαστρία……..;Δυσμενής διάταξη των άστρων………. Αλληλεπίδραση, δυσμενής ακτινοβολία…..;Οι δέκτες ποιοι είναι…..;Εμείς……!Οι κάτοικοι της κοίλης γης! Το σιδηρούν γένος! Δεχόμαστε ενέργεια, την μεταλλάσσουμε και την στέλνουμε πίσω……….βοηθούμε τα άστρα μας…………Βοηθώ εσένα …………βοηθώ και το άστρο σου……ΥΜΕΙΣ-ΕΜΕΙΣ--------τα άστρα σας και τα άστρα μας--------Πολλά άστρα, περισσότερη ενέργεια,----ένωση!!!………Ότι συμβαίνει εδώ στην γη μας ----------νομίζουμε ότι δεν έχει επιδράσεις και αλλού……..;ΕΓΩ-------Ιδιοτροπία-----Εμμονή στο εγώ------τροπή στο ίδιον…ένα μέρος του άστρου….Τα άλλα μέρη του άστρου που είναι……..; Διάσπαρτα στο σύμπαν……………….Άρα………..;Απομάκρυνση από το ΄΄ίδιο΄΄ άστρο, απομάκρυνση από την κοινωνία των άστρων…………………
…………………………………………………………………………………………..
Τι εννοεί ο Πλάτων όταν αναφέρεται στον Θεό και στους θεούς από την άλλη……..;(ΦΑΙΔΩΝ)----΄΄Ο δε γε θεός, οίμαι έφη ο Σωκράτης, και αυτό το της ζωής είδος και εί τι άλλο αθάνατον έστιν, παρά πάντων αν ομολογηθείη μηδέποτε απολλύσθαι. Παρά πάντων μέντοι νη Δι’ έφη ανθρώπων τε γε έτι μάλλον ως εγώμαι παρά θεών΄΄………….Ποιος είναι ο θεός;….Ποιοι είναι οι θεοί…….;
Ζούμε ως μέρη του σύμπαντος. Η σπορά της ζωής! Η σπορά της ζωής -----γόνος θεών!…..; Φύηση, αναφύησις εκ της χθονός , κοίλης γης……… εδώ δεν έχουμε όμως θεϊκό γόνο………..έχουμε πλάση ΄΄όντων΄΄.
ΓΟΝΟΣ—ΓΕΝΟΣ—Σπέρμα—σπορά…..
ΦΥΣΙΣ----ΦΥΛΗ-----αναφύησις…………
Δύο διαφορετικοί ΄΄ τρόποι΄΄ αναπαραγωγής, δύο διαφορετικοί τόποι προέλευσης…
Ο πρώτος τόπος, προέρχεται από την ΄΄ως αληθώς γην΄΄! Ο δεύτερος από την κοίλη γη! Ποια η σχέση εδώ της ΓΑΙΑΣ που αναφέρει ο Ησίοδος και πως συνδέεται με τα πέντε γένη………;
ΓΑΙΑ------------------- ΓΟΝΟΣ------------------- ΓΕΝΟΣ--------- Γέννηση………
ΦΥΣΙΣ----------------- ;……….(πλάση)…….. Φυλή----φύλο----φύλα ανθρώπ. Αναφύηαη……
Στην εκκλησιαστική, ορθόδοξη γραμματεία ΄΄ ΥΙΟΣ αρρήτως γεννάται εκ του ΠΑΤΡΟΣ΄΄ . Ονομάζεται Πατήρ γιατί ακριβώς είναι γεννήτωρ, ΄΄αχρόνως΄΄, του Υιού…………Ο υιός----------είναι θείος Γόνος……….;
ΓΑΙΑ λοιπόν, τόπος προέλευσης……!Αρχή της δημιουργίας……..όσοι έχουν γόνο, γονίδια θεία, κρύβουν μέσα τους μεγάλα μυστικά………..! Α---λήθεια! Η αλήθεια ισχύει εδώ……όχι λήθη, αλλά επιστροφή στην πηγή………..(στην Τηθύν…..;). Αυτό προσπαθεί να πει ο Πλάτων στον Φαίδωνα, ότι η μάθηση είναι ανάμνηση και αντίστροφα…………….!
[ΠυΡ---Φυσικό σώμα]--------το όλον, ο άνθρωπος……… Μόνο φυσικό σώμα-----όν…;

Ζούμε, (ζήνας Δίας----αίτιος του ζην, Πλάτων—Κρατύλος), σε ένα ΄΄παιχνίδι γιορτινό΄΄ . Ο καθένας έχει την παρτίδα του, οι παίκτες……πολλοί….! Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε τι είμαστε, από πού προερχόμαστε……….!
Χαρακτηριστικό της ψυχής-----η ΄΄Ανάτασις΄΄, προς τα άνω πορεία…..!
ΜΕΤΡΟΝ—Άριστον
ΓΝΩΘΙ σ’ αυτόν….
Το μέτρο προστατεύει τον άνθρωπο από την υπέρ—βολή, ώστε να μη γίνει ο άνθρωπος ΄΄έρμαιο΄΄ των φυσικών νόμων, ηδονών……..Αγωνιζόμαστε στον πλανήτη αυτό να μην μας ΄΄φάει ο Κρόνος—Χρόνος΄΄ , όπως έτρωγε τα παιδιά του ΄΄κάποτε΄΄……………

Μήπως η ΄΄ιστορία ΄΄του Δία δεν είναι τίποτα άλλο από την ΄΄ιστορία΄΄ του ίδιου του ανθρώπου………προσπάθεια του ίδιου του ανθρώπου να γίνει αθάνατος………….;Το γνώθι σ’ αυτόν τι ακριβώς είναι; Είναι μια απλή αυτογνωσία…….ή μήπως η ουσία της φράσης είναι βαθύτερη……..; ΓΝΩΣΙΣ -----τι είναι η ΄΄γνώση΄΄…..; Ας δούμε τι λέει ο Πλάτωνας στον Κρατύλο…..-------Γνώσις---΄΄γονής σκέψιν΄΄.΄΄---γ-νώσις ----και νόμησις παρατήρησιν ΄΄. Γόνος και παρατήρηση….Γόνος----νομή……..


Η γνώση σχετίζεται με το γόνο ! Με το γόνο μας, το γένος, τη Γαία! Κρύβεται στα γονίδια όσων έχουν γόνο……..!Η ΄΄ειμαρμένη΄΄ -----αστρικό ΄΄παιχνίδι΄΄! Προσέξτε καλά το ακόλουθο κομμάτι------Στην Ορθοδοξία ο άνθρωπος δύναται να γίνει ΄΄θεός΄΄ κατά χάριν, κατ’ ενέργεια και όχι κατ’ ουσία ! Πόσο μεγάλη αλήθεια κρύβεται εδώ…………Τα άστρα είναι θεοί, (Πλάτων --΄΄οι πολλοί θεοί--- που αναφέρει στον Φαίδωνα , Ησίοδος, Αριστοτέλης). Ο άνθρωπος εκεί πορεύεται….; Εκεί είναι η πορεία……..επιστροφή στα άστρα………;
………………………………………………………………………………………….

Πόσοι καινούριοι γαλαξίες είναι στα σπάργανα….; Πόσοι είναι σε ακόμα πιο αρχικό στάδιο…..!Πόσοι ΄΄πνέουν τα λοίσθια΄΄ . Ω τι ενέργεια……..!Άπειρο……..! Άπειρο το παιχνίδι της ζωής……….!Ή καλύτερα ……..το μυστήριο της ζωής………! Η ψυχή δύναται να το αντιληφθεί! Ο Πλάτων λέει------΄΄Ό δε αυτή ορά νοητόν τε και αειδές΄΄! Αυτό που βλέπει, ορά, η ψυχή είναι το νοητόν, το αειδές, το αληθινόν! Η ψυχή νοεί ----η ψυχή ορά….! Ο οφθαλμός της ψυχής-------ο Νους, ο νοητός οφθαλμός. Ο νοητός οφθαλμός ορά τον Νοητόν Ήλιον…….. Τι εννοεί ο νεοπλατωνικός Πρόκλος, όταν αναφέρεται….. στους ύμνους του, στον νοερό ήλιο……..---------΄΄Κλύθι πυρός νοερού βασιλεύ…….φάους ταμία.΄΄(Ορφικ. Ιωάν. Πασά σελ.362). Στην εκκλησιαστική, ορθόδοξη γραμματεία έχουμε διάκριση μεταξύ αισθητού ήλιου και νοερού, του ήλιου της δικαιοσύνης, του Χριστού(βλέπ. Χαράλ. Σωτηρόπουλου----΄΄Πατέρες των Μέσων Χρόνων΄΄, σελ.11). Αυτός λοιπόν ο βασιλεύς νοερού πυρός, που αναφέρει ο Πρόκλος, ο νοερός δηλ Ήλιος είναι------΄΄….φανέντος απ’ αρρήτου γεννετήρος ΄΄, δηλ-----που γεννήθηκε από πατέρα ανέκφραστο……………

Μία αντιπαράθεση δύο χαρακτηριστικών χωρίων του ΄΄μυστικού΄΄, ησυχαστού, Αγ. Συμεών του ΄΄νέου θεολόγου΄΄, κατ’ αντιπαραβολή με τους βασικούς νεοπλατωνικούς όρους του Πρόκλου, μας βοηθά να διεισδύσουμε περισσότερο στην δύναμη της ψυχής……….Λέει ο Συμεών-----΄΄(Λόγος Β) Δια δακρύων και μετανοίας καθαρθήναι τας καρδίας ημών ως αν το θείον φως( φάος αγνόν για τον Πρόκλο) αυτόν τον Χριστόν(΄΄βασιλέως νοερού΄΄ για τον Πρόκλο) οψόμεθα και μένοντα εν ημίν κησώμεθα και δια του Παναγίου αυτού Πνεύματος(Αθηνάς για τον Πρόκλο) τρέφοντα και ζωογονούντα ημών τας ψυχάς(΄΄δημιοεργείν νοερήν ψυχαίσι βάλουσα΄΄, όπως λέει ο Πρόκλος-----Ορφικ. Σελ.368) και απογεύοντα της ενηδόνου γλυκύτητος(πολύολβον για τον Πρόκλο) των αγαθών εκείνων της βασιλείας αυτού΄΄.
…………………………………………………………………………………………..
Δύναμη της ψυχής, το νοείν ο νοερός οφθαλμός! Το φυσικό σώμα, ο φυσικός οφθαλμός βλέπει, ορά, το φυσικόν, φθαρτό. Με την ψυχή, νου της ψυχής, δια του νοείν, ΄΄ταξιδεύω στα άστρα, πορεύομαι στη Γαία, προσπαθώ να ΄΄φοιτήσω έπ’ αίαν΄΄.
Ποια η σχέση του νου με τα νιόνια………….; Τα νιόνια είναι τα καύσιμα του νου για να πραγματοποιήσει το ταξίδι του………..;Όπως και το ύδωρ είναι το καύσιμο του πυρός, όπως λέει ο Αριστοτέλης στο ΄΄Περί Ψυχής΄΄,-------- ΄΄Η μεν γαρ πυρός αύξησις εις άπειρον, έως αν η το καυστόν΄΄. ΄΄Το μεν ύδωρ τω πυρί τροφή, το δε πυρ ου τρέφει το ύδωρ΄΄. Τι θέλει σ’ αυτό το σημείο να πει ο Αριστοτέλης. Ποια η σχέση Πυρός—Ύδατος ---------------με την ψυχή; Το ύδωρ ψύχεται! Όταν απομακρυνθεί από την θερμότητα(του πυρός) ψύχεται……….Ποια η σχέση εδώ της ψυχής……; Ας παραθέσουμε σε αυτό το σημείο ένα χαρακτηριστικό χωρίο του Πλάτωνα, από τον Φαίδωνα-------΄΄έγω γε άρ’ όπερ χιόνα και πυρ; Μα Δι’ ουκ έγωγε . άλλ’ έτερον τι πυρός το θερμόν και έτερον τι χιόνος το ψυχρόν; Ναι . αλλά τοδ’ γ’ , οίμαι, δοκεί σοι, ουδέποτε χιόνα ούσαν δεξαμένην το θερμόν , ώσπερ εν τοις έμπροσθεν ελέγομεν, έτι έσεσθαι όπερ ήν , χιόνα και θερμόν ή υπεκχωρήσειεν αυτω ή απολείσθαι΄΄. Και συνεχίζει……………΄΄Πάνυ γε . Και το πυρ γε αυ προσιόντος του ψυχρού αυτώ ή υπεξιέναι ή απολλείσθαι, ου μέντοι ποτέ τολμήσειεν δεξαμένον την ψυχρότητα έτι είναι όπερ ήν, πυρ και ψυχρόν ΄΄……………………………………

Έχουμε δηλαδή, συνδυάζοντας Πλάτωνα και Αριστοτέλη------------------ΠΥΡ—ΥΔΩΡ—ΨΥΧΗ….Πως σχετίζεται η ψυχή…..;Πως μπορούμε να το συσχετίσουμε με το φρόνιμο, έμψυχο, χρυσό γένος που αναφέρει ο Ησίοδος στο έργο του --΄΄Έργα και Ημέραι΄΄.
Η ψυχή ορά δια του Νου, το νοείν είναι της ψυχής, η ψυχή σχετίζεται με το πυρ, άρα το νοείν ΄΄είναι΄΄ του πυρός………..Ποια η σχέση Πυρός—Νου. Ποια η σχέση της ΑΙΓΑΣ------ΑΜΑΛΘΕΙΑΣ, της κόρης του Ήλιου, με το πυρ ……και το νου ;

Ας δούμε την ακολουθία------------ΉΛΙΟΣ—ΑΙΓΑ—ΠΥΡ—ΝΟΥΣ…………-----------ΗΛΙΟΣ—ΑΙΓΑ—ΠΥΡ—ΔΙΑΣ! Η ακολουθία της μυθολογίας…….Ή καλύτερα……..ΗΛΙΟΣ—ΜΕΛΙΣΣΕΣ, ΑΙΓΑ—ΠΥΡ—ΔΙΑΣ! Ας προσέξουμε και λίγο την Αίγα! Τα κέρατά της είναι σπειροειδή………..Το στοιχείο της σπείρας…………………Δηλαδή---------Ήλιος—Σπείρα—Πυρ—Δίας……!Μήπως υποδηλώνεται η ΄΄διαδικασία εμφυτεύσεως της Διά—νοιας, στον ανθρώπινο εγκέφαλο΄΄……………….. ; Ακόμα η εξέλιξη δεν είναι σπειροειδής ………..; Εκ της έλικος…………..Ποια η Έλικα και ποια η σχέση με τις Ελικωνιάδες Μούσες;
…………………………………………………………………………………………..

Ακόμα πρέπει να τονίσουμε και κάτι για το γράμμα Ν, με το οποίο αρχίζει η λέξη Νους…………………….Το Ν βρίσκεται στο κέντρο του αλφαβητικού—αριθμολογικού πίνακα του Πυθαγόρα-------------δηλαδή………..
Α Β Γ Δ Ε _ Ζ Η Θ……………………….Α _ _ _ Ε _ _ _ Θ
Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π _-------------------------Ι _ _ _ Ν _ _ _ ---Κυρτό π…….
Ρ Σ Τα Υ Φ Χ Ψ Ω -……………………….
………………………………………………..…Ρ _ _ _ Φ _ _ _ Q (κόπα, γονιμοποίηση). Δηλαδή μετά την ΄΄από-γείωση΄΄ -----Ω, διά—νοιξη του χώρου, ένωση με το σύμπαν-----Ω, ΄΄επέρχεται΄΄ η ΄΄γονιμότητα, γονιμοποίηση΄΄, γέννηση, γένος, γόνος…………………………………………………………………………….

Στον παραπάνω πίνακα…..ακολουθώντας την πορεία που διαγράφουν τα γράμματα-----Φ, Ε, Ι, Ν, π κυρτό σαμπί,---------------------Δια—γράφεται ο αριθμός---4 Το Πυρ αριθμολογικά-------------Π+Υ+Ρ=……….80+400+100=580-----13----4
Ποια η σχέση αυτού του 13 με τον 13ο θεό------τον Διόνυσο, που δίδει τον οίνο. Γιατί ο Χριστός λέει ότι είναι η αληθινή άμπελος, οίνος, σώμα και αίμα……………&