Παρασκευή, 24 Δεκεμβρίου 2010





Γράφει ο Kωνσταντίνος Φανουράκης

Οι περισσότεροι άνθρωποι ξέρουν ότι ο σημερινός Άγιος Βασίλης (Santa Claus) προέρχεται από τον Άγιο Νικόλαο, αλλά η καταγωγή και η ιστορία του Αγίου Βασίλη προέρχεται από πολλές πηγές. Στην πραγματικότητα, δεδομένου ότι η καθολική εκκλησία το 1969 υποβίβασε την αγιότητα του Αγ.Νικόλαου από την επίσημη ιδιότητα του Αγίου ~ καθώς δεν υπήρχαν αρχεία του όταν αγιοποιήθηκε ~ ο αρχικός μύθος του τρίτου αιώνα δεν αναγνωρίζει σαν μέρος της χριστουγεννιάτικης γιορτής μας τον τότε επίσκοπο Νικόλαο.

Ο Νικόλαος γεννήθηκε σε μια πλούσια οικογένεια που ζούσε στα Πάτερα, στο νότιο τμήμα της Τουρκίας . .


Μια μόνο από τις πολλές ιστορίες αποδεικνύει την ιερή φήμη του. Λέγεται ότι ένας άγγελος με πρόσωπο που έλαμπε σαν ήλιος παρουσιάστηκε στον τότε καρδινάλιο στην τουρκική πόλη Μιρα και του είπε να χειροτονήσει τον τριαντάχρονο τότε Νικόλαο..




Κατά την διάρκεια της ιεροσύνης του, στις αρχές της χριστιανικής πίστης, ενώ ζούσε αναγνωρίζεται για τη γενναιοδωρία του σε όλους όσους έχουν πρόβλημα.

Σαν ιερέας λέγεται ότι προίκισε ένα κορίτσι για να παντρευτεί γιατί η οικογένεια του ήταν πολύ φτωχή. Πούλησε ένα δικό του αγροτεμάχιο και για να μην φανερωθεί ότι ήταν αυτός ο οποίος έδωσε τα χρήματα για την προίκα της νεαρής κοπέλας τα πέταξε μέσα στο ανοιχτό παράθυρο της. Αυτό έγινε και άλλες φορές και ο Νικόλαος έμεινε γνωστός για τα νυχτερινά του δώρα και την πραγματοποίηση ευχών.



Ένα θαύμα που λέγεται ότι έκανε είναι η ιστορία τριών νεαρών φοιτητών οι οποίοι ενώ γυρνούσαν από το σχολείο στο σπίτι τους τους επιτέθηκαν ληστές και αφού τους έκλεψαν ,τους σκότωσαν , τους διαμέλισαν και τους έβαλαν σε ένα βαρέλι από τουρσί. Ο Νικόλαος λέγεται ότι εμφανίστηκε ξαφνικά από το πουθενά και ανέστησε τα διαμελισμένα σώματα των παιδιών..




Το 314 μ.Χ., κατά τη Σύνοδο της Νίκαιας, ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος έφερε στην σύνοδο το ερώτημα αν ο Χριστός είχε θεϊκή καταγωγή. Κατά τη διάρκεια των επιχειρημάτων σχετικά με το θέμα, ο Νικόλαος φέρεται να έχει χαστουκίσει έναν ιερέα ο οποίος αμφισβήτησε την θεϊκή καταγωγή του χριστού.




Μόλις η ιστορία των πράξεών του εξαπλώθηκε , έγινε ευρέως γνωστός ως ο Άγιος ο οποίος βοηθά αυτούς οι οποίοι έχουν πρόβλημα όπως οι δικηγόροι και οι πελάτες τους, ενεχυροδανειστήρια, και ναυτικοί, οι οποίοι τον επικαλούνται για να ηρεμήσει την ταραγμένη θάλασσα. Και έγινε και ο προστάτης άγιος των παιδιών. Από τον τάφο του, έρρεε ένα παχύρρευστο υγρό , μύρο, και χρησιμοποιήθηκε από τους προσκυνητές ως αλοιφή, για να θεραπεύσουν διάφορες ασθένειες.


Το 1082 ναύτες άνοιξαν τον τάφο του στην Τουρκία πήραν τα λείψανα του και τα μετέφεραν στο Μπάρι της Ιταλίας όπου τα ενταφίασαν και έκτισαν έναν ναό εκεί στο όνομα του.


Για αιώνες οι περισσότερες εκκλησίες, στον μεσαίωνα πήραν το όνομά του ήταν μάλιστα περισσότερες από το σύνολο των αποστόλων, και δίπλα στο Χριστό και την Παναγία, ο Άγιος Νικόλαος ήταν η επόμενη πιο δημοφιλής χριστιανική φιγούρα. Σε ένα γαλλικό χωριό κατά τη διάρκεια του 12ου αιώνα, οι τοπικές μοναχές τίμησαν τον προστάτη τους, στις 6 Δεκεμβρίου, η οποία έγινε την ημέρα του Αγίου Νικολάου. Οι μοναχές έδιναν καραμέλες σε όλα τα παιδιά που θα ήταν καλά, αφήνοντάς τους στα παπούτσια τους έδιναν όμως και γλυκά και στα άτακτα παιδιά.


Επειδή όμως αυτή η προσφορά των μοναχών κάλυπτε μεγάλο μέρος εκείνης της περιοχής πολλοί έλεγαν ότι ήταν ο Αγ. Νικόλαος ο οποίος έδινε αυτά τα δώρα.




Κατά τους μεσαιωνικούς χρόνους ο Αγ. Νικόλαος είχε γίνει ο πιο αγαπημένος πολιούχος της Ευρώπης, και κατά τον μεσαίωνα, η ιστορία των Χριστουγέννων στην Ευρώπη συνδυαζόταν από θρησκευτικούς και ειδωλολατρικούς μύθους.




Στην γερμανική κουλτούρα μιλούσαν για τον αρχαίο θεό Voden, έναν αναβάτη των ουρανών που περνούσε πάνω από τα χωριά και έλεγχε ποιοι έκαναν κάτι καλό και ποιοι δεν έκαναν.,. Τον 16ο αιώνα η προτεσταντική εκκλησία του Μαρτίνου Λούθηρου που είχε μεγάλη δύναμη απαγόρευσε τον Αγ. Νικόλαο, καταγγέλλοντας την δημοτικότητα του, διότι συναγωνιζόταν την λατρεία στον Ιησού.


Όταν ο Λούθηρος δημιούργησε την προτεσταντική εκκλησία, κατάλαβε ότι έπρεπε τα παιδιά στην Γερμανία να ξεχάσουν τον Αγ .Νικόλαο για αυτό δημιούργησε τον Krist Kindle,τον φτερωτό άγγελο χριστό ο οποίος πετούσε και έφερνε δώρα στα παιδιά.
Αλλά η γιορτή τώρα πια θα ήταν επικεντρωμένη γύρω από τα γενέθλια του χριστού

Στις 25 Δεκεμβρίου κοντά στο χειμερινό ηλιοστάσιο όπου τότε οι παγανιστές γιόρταζαν την επιστροφή του ηλιακού φωτός


Στην Αγγλία ο μύθος αναπτύσσεται γύρω από τον Πατέρα των Χριστουγέννων, και στη Γαλλία, γύρω από τον Pere Noel ,στην Σουηδία η φιγούρα των Χριστουγέννων ήταν οι γνωμοι και στις ΗΠΑ ο Krist Kindle του Λούθηρου έγινε ο Kris Kringle.


Κάποτε ολλανδοί ναυτικοί ήρθαν στον νέο κόσμο αυτοί είχαν σαν άγιο τους τον αγ .Νικόλαο. όταν κατέπλευσαν στην περιοχή της Νέας Υόρκης το ψευδώνυμο τους Santer Klause έγινε αργότερα το όνομα που ξέρουμε ως Santa Claus


Στις αρχές του αποικισμού γύρω από την Αμερικανική Επανάσταση, η νέα αμερικανική κουλτούρα αγκάλιασε πλέον την ιδέα ότι όλοι δεν ήταν Βρετανοί, και έτσι πήραν τον ολλανδικό εορτασμό των Χριστουγέννων τιμώντας τον αγαπημένο άγιο των ολλανδών Santa Claus ..


-Η επίδραση από τις χώρες του βορά, ειδωλολατρία και η λαογραφία
1886 απεικόνιση των αυτοχθόνων Νορβηγών: Θεός Οντίν
Πολυάριθμοι είναι οι παραλληλισμοί του Άγιου Βασίλη με τον μυθικό Θεό Οντίν, έναν από τους σημαντικούς Θεούς ανάμεσα στους βόρειους λαούς των κάτω χωρών πριν από τον εκχριστιανισμό τους. Δεδομένου ότι πολλά από αυτά τα στοιχεία δεν έχουν καμία σχέση με τον Χριστιανισμό, υπάρχουν θεωρίες σχετικές με την παγανιστική προέλευση των διαφόρων εθίμων των Χριστουγεννιάτικων εορτών που προέρχονται από περιοχές όπου οι γερμανικοί λαοί ήταν χριστιανοί και διατήρησαν στοιχεία των ιθαγενών και τις παραδόσεις τους τα οποία επιβιώνουν μέχρι σήμερα με διάφορες μορφές στη σύγχρονη απεικόνιση του Αϊ Βασίλη.



Ο Οντίν αναφέρετε κατά την εορτή του Yule από τους γερμανικούς λαούς την περίοδο των Χριστουγέννων , ως ένας οδηγός για ένα μεγάλο κυνήγι μέσα από τον ουρανό. Δύο βιβλία από την Ισλανδία, η Ποιητική Έντα, που καταρτίζονται κατά τον 13ο αιώνα , και η πεζογραφία Edda, που γράφτηκε τον 13ο αιώνα από τον Snorri Sturluson, περιγράφουν τον Οντίν ως ιππέα ενός αλόγου με οχτώ πόδια που λεγόταν Sleipnir όπου μπορούσε με ένα άλμα του να διανύσει μεγάλες αποστάσεις, έτσι οδηγήθηκαν σε συγκρίσεις με τους ταράνδους του Άγιου Βασίλη. Επιπλέον, ο Οντίν αναφέρετε με πολλά ονόματα στη Skaldic ποίηση (παλιά Σκανδιναβική ποίηση), ορισμένα από τα οποία περιγράφουν την εμφάνιση και τις λειτουργίες του. Κάποια από αυτά: Síðgrani, Síðskeggr, Langbarðr, Jólnir και ("Yule figure").




Σύμφωνα με κάποιες παραδόσεις, τα παιδιά γέμιζαν τις μπότες τους, με καρότα, άχυρο, ή ζάχαρη, και τις ακουμπούσαν κοντά στο τζάκι για το ιπτάμενο άλογο του Οντίν, το Sleipnir, για να φάει. Ο Οντίν θα αντάμειβε τότε εκείνα τα παιδιά για την ευγένειά τους για την τροφή του Sleipnir με δώρα ή καραμέλες. Η πρακτική αυτή, ισχυρίζεται, επιβίωσε στη Γερμανία, το Βέλγιο και την Ολλανδία, μετά την υιοθέτηση του Χριστιανισμού και συνδέθηκε με τον Άγιο Νικόλαο, ως αποτέλεσμα της διαδικασίας του εκχριστιανισμού και εξακολουθεί να επιβιώνει με μια πιο σύγχρονη πρακτική σε ορισμένα σπίτια, βάζοντας κάλτσες κοντά στην καμινάδα.

-Ο καθηγητής της Λαογραφίας Δημήτρης Λουκάτος στο βιβλίο του
«Χριστουγεννιάτικα και των γιορτών» γράφει:



Η παράδοση σύμφωνα με την οποία ο Αι-Βασίλης περνά μέσα από καμινάδες για να δώσει δώρα στα παιδιά προέρχεται από το ποίημα του Κλέμεντ Μούρ με τίτλο « μιά επίσκεψη του Αγίου Νικόλα», ο οποίος « δανείστηκε την ιδέα της καμινάδας, μαζί με την ιδέα του έλκηθρου και των οκτώ ελαφιών που το σέρνουν, από ένα φινλανδικό παραμύθι» .

Επομένως
ο αι-Βασίλης της Μικράς Ασίας που είναι εγγράμματος και δίδει ως δώρο την γνώση, μετατρέπεται στον Σάντα Κλάους που δίδει την εφήμερη ηδονή της κατανάλωσης και έρχεται σε μας μετονομαζόμενος σε Αι-Βασίλη.


Στις αρχές του αιώνα μας ο αι-Βασίλης άλλαξε κάπως μορφή, και έγινε όπως ακριβώς τον γνωρίζουμε σήμερα. Σε αυτό συνετέλεσε η Κόκα-Κόλα. Κι αν ήταν ο σκιτσογράφος Τόμας Νάστ που τον φαντάστηκε πρώτος, περίπου όπως είναι σήμερα, η Κόκα-Κόλα αποτέλεσε την αφορμή για να γίνει η μορφή του τόσο δημοφιλής. Στα 1931, που η Κόκα Κόλα αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τον Σάντα Κλάους στη χειμωνιάτικη διαφημιστική της εκστρατεία και ανέθεσε σε έναν άλλο Αμερικανό καλλιτέχνη, τον Χάντον Σάνμπλομ, να τον σχεδιάσει. Εκείνος διάλεξε για τον Άγιο τα χρώματα της Κόκα Κόλα καί... να τος, με τις μαύρες μπότες του, το μακρύ σκουφί του, το κόκκινο κοστούμι του και την άσπρη του γούνα, όπως τον γνωρίσαμε και τον αγαπήσαμε.


Ο δικός μας άγιος Βασίληςήταν ένας καθαρά πρωτοχρονιάτικος άγιος, κάτι ανάμεσα στον πραγματικό Ιεράρχη της Καισαρείας και σ' ένα πρόσωπο συμβολικό του Ελληνισμού, που ξεκινούσε από τα βάθη της ελληνικής Ασίας, κι έφτανε την ίδια μέρα σ' όλα τα πλάτη, από τον Πόντο ως την Επτάνησο κι από την Ήπειρο ως την Κύπρο.
Ξεκινούσε σαν μεσαιωνικός πεζοπόρος, αμέσως ύστερ' από τα Χριστούγεννα,
με το ραβδί στο χέρι, και περνούσε απ' τους διάφορους τόπους,
καλόβολος πάντα και κουβεντιαστής με όσους συναντούσε.
Δεν κρατούσε κοφίνι στην πλάτη του ούτε σακί φορτωμένο με δώρα.
Εκείνο που έφερνε στους ανθρώπους ήταν περισσότερο συμβολικό:
η καλή τύχη ιδιαίτερα κι η ιερατική ευλογία του.
Το μόνο κάπως συγκεκριμένο ήταν το μαγικό ραβδί του, απ' όπου με θαυμαστό τρόπο βλάσταιναν ή ζωντάνευαν κλαδιά και πέρδικες, σύμβολα των αντίστοιχων δώρων, που θα μπορούσε να μοιράσει στους ευνοουμένους του.

Η πατρίδα του ανατολικού Αι-Βασίλη είναι η Μικρά Ασία, και είναι γραμματισμένος, κατάγεται από την Καισαρεία και «βαστάει κόλλα και χαρτί, χαρτί και καλαμάρι» και προσφέρει ως δώρο « τη σταθερή και διαχρονική χαρά της γνώσης» .































Τετάρτη, 15 Δεκεμβρίου 2010

Μια περίεργη υπόθεση ή ένα ακόμη κόλπο;
Η παραφιλολογία που έχει δημιουργηθεί τον τελευταίο καιρό στο διαδίκτυο αναφορικά με το τι πραγματικά συμβαίνει στον Κόλπο του Άντεν εκτός από τους σχετικούς ιστότοπους που ασχολούνται με παρόμοια θέματα έχει δει το φως της δημοσιότητας και σε μεγάλα ειδησιογραφικά site όπως αυτό της αγγλόφωνης έκδοσης της Pravda. Το ότι βέβαια παρόμοιες δημοσιεύσεις συναντώνται όλο και πιο συχνά δε σημαίνει πως το αντικείμενο του θέματος αποκτά περισσότερη συνάφεια με την αλήθεια, περισσότερη από ότι ίσως έχει. Τι λένε πάντως οι υποστηρικτές της θεωρίας του Κόλπου του Άντεν;

Σύμφωνα με ένα υποτιθέμενο έγγραφο του WikiLeak που έχει διαρρεύσει, αλλά που δεν έχει κανείς ακόμη, το 2000 ο ναύαρχος Maksimov διοικητής του ρωσικού Στόλου της Βόρειας θάλασσας, έστειλε μια απόρρητη αναφορά στον τότε πρόεδρο της Ρωσίας Vladimir Putin ότι μια μαγνητική δίνη είχε δημιουργηθεί (Νοέμβριος 2000) ή ανακαλυφθεί στον Κόλπο του Άντεν έξω από τις ακτές της Σομαλίας και πως παρά τις συνδυασμένες προσπάθειες της Ρωσίας, των ΗΠΑ και της Κίνας να την περιορίσουν(;) ή να μελετήσουν τη φύση της –η οποία δείχνει να «αψηφά» όλους τους νόμους της φυσικής- απέτυχαν.

Στα τέλη του 2008 διαπιστώνεται πως η δίνη αυτή σταδιακά μεγαλώνει και από εκεί και πέρα και σύμφωνα πάντα με τους υποστηρικτές της θεωρίας αυτής, ξεκινά μια «παγκόσμια» εμπλοκή ναυτικών δυνάμεων στην περιοχή με πρόσχημα την καταπολέμηση της πειρατείας από Σομαλούς ενόπλους. Οι επιχειρήσεις αυτές Ocean Shield (ΝΑΤΟ), Atalanta (EE), Combined Task Force 151 (ΗΠΑ) αλλά και μεμονωμένες αποστολές πολεμικών σκαφών από Ινδία, Ρωσία, Κίνα, Ιράν και Μαλαισία υποτίθεται πως δεν έχουν ως στόχο τους Σομαλούς πειρατές αλλά την στρατιωτική παρουσία έναντι «οποιασδήποτε απειλής».

Το επιχείρημα αυτών που υποστηρίζουν τη θεωρεία της «μαγνητικής δίνης» είναι πως δεν δικαιολογείται μια τέτοιου εύρους και ισχύος δύναμη (συνολικά 27 χώρες έχουν σκάφη στην περιοχή) για την αντιμετώπιση μερικών Σομαλών πειρατών που επιβαίνουν σε τίποτα καλύτερο από μερικές φουσκωτές βάρκες με εξωλέμβια μηχανή ή σε κάποια καίκια. Θεωρούν πως είναι ασύμμετρα μεγάλη για το μέγεθος της απειλής για την οποία επίσημα βρίσκονται εκεί.
«Είναι η μεγαλύτερη ναυτική δύναμη που έχει συγκεντρωθεί στην ιστορία. Και έχει συγκεντρωθεί γιατί; Για να κυνηγήσει μερικούς νεαρούς Σομαλούς που επιβαίνουν σε μερικά παλιά ταχύπλοα;» αναρωτείται ο συντάκτης της Pravda.


Ναυτικές δυνάμεις από 27 χώρες έχοντας συγκεντρώσει μια τρομακτική ισχύ πυρός για το κυνήγι μερικών πεινασμένων Σομαλών πειρατών, είναι ασύμμετρα αδικαιολόγητη, υποστηρίζουν οι υποστηρικτές της θεωρίας της Δίνης του Κόλπου του Άντεν.


Προχωρώντας ακόμη περισσότερο κάποιοι υποστηρίζουν πως στις 5 Ιανουαρίου του 2010 η «μαγνητική δίνη» που δεν πρόκειται τελικά για δίνη, αλλά για μία πύλη, μια αστρική πύλη, άνοιξε προκαλώντας σειρά σεισμικών δονήσεων στον Κόλπο του Άντεν αλλά και πρωτοφανή αστάθεια στα μετεωρολογικά φαινόμενα. Το κύμα ψύχους στην Ευρώπη, -σε Βρετανία, Σουηδία, Νορβηγία έχουν καταγραφεί οι χαμηλότερες θερμοκρασίες των τελευταίων 100 ετών- στις ΗΠΑ, στην Κίνα, όπως και οι πλημμύρες είναι αποτελέσματα της «αστρικής» αυτής πύλης.

Η υπόθεση έχει όμως και συνέχεια. Το περίφημο σπειροειδές φαινόμενο της Νορβηγίας, ένα χρόνο σχεδόν πριν,. στις 9 Δεκεμβρίου του 2009, αποδίδεται ως ένα «πρόδρομο» φαινόμενο της δίνης του Άντεν, αν και η επίσημη εξήγηση είναι πως οφείλεται στην αντανάκλαση του ήλιου επάνω στο αέρια καύσης της αποτυχημένης ρωσικής δοκιμής ενός νέου ρωσικού διηπειρωτικού βλήματος του Bulava. Και πάλι όμως με έγγραφο που κάποιοι επικαλούνται πως η ύπαρξή του έγινε γνωστή από το WikiLeaks παρουσιάστηκε στον πρωθυπουργό Putin από τη ρωσική υπηρεσία αντικατασκοπίας GRU αναφορά πως ο πρόεδρος των ΗΠΑ και ο υπουργός άμυνας είχαν καταφύγει σε μυστική τοποθεσία την ημέρα εμφάνισης του φαινομένου αυτού.


Το περίφημο σπειροειδές φαινόμενο στη Νορβηγία το Δεκέμβριο του 2009 δημιούργησε αρκετές εικασίες για την προέλευσή του, αν και η «επίσημη» εξήγηση είναι πως πρόκειται για την αποτυχημένη δοκιμή του ρωσικού πυραύλου Bulava








Μάλιστα ένα άλλο έγγραφο το περιεχόμενο του οποίου δεν είναι απόλυτα κατανοητό, με ημερομηνία αποστολής 9 Δεκεμβρίου του 2009 – ημέρα εμφάνισης του σπειροειδούς φαινομένου- από την αμερικανική πρεσβεία στο Όσλο προς την διοίκηση αεράμυνας βόρειας Αμερικής κάνει λόγο για ένα σχέδιο Project Aliceμ το οποίο συνδυάζει με το 2012.

09OSLO337: NORWAY: CI/KR RESPONSE FOR USNORTHCOM

ID 09OSLO337
SUBJECT NORWAY: CI/KR RESPONSE FOR USNORTHCOM
DATE 2009-12-09 14:48:00
CLASSIFICATION TOP SECRET
ORIGIN Embassy Oslo
TEXT T O P S E C R E T OSLO 000337

NODIS USNORTHCOM Maj. Gen. Thompson

NSPD 51/HSPD-20: DECL: 03/20/2019 TAG EXDIS, ROGER, DOCKLAMP

SUBJECT: SWEDEN: CI/KR RESPONSE FOR USNORTHCOM

REF: USNORTHCOM 17835

Classified By: Lt. Col. McClary for reasons: (A), (Q), (Z), and (R)

¶1. (S) RNoAF response to HAARP/CERN spiral anomaly was limited to 175 km. with testing parameters met within 3degrees of arc access.

¶2. (S) Post recommends activation of 2012 Project ALICE Bunker for POTUS/SECDEF
MCCLARY
HEADER VZCZCXYZ0008
PP RUEHWEB/QR

DE RUEHSM #0194 0791327
ZNY SSSSS ZZH
P 201327Z DEC 09
FM AMEMBASSY OSLO
TO USNORTHCOM PRIORITY ALPHA-Q

XTAGS: NASA-437-99042YCQ
ДОБАВЛЕНО 2010-12-04 16:15:16
ПЕЧАТЬ 2010-12-04 20:36:41
ГОЛОСОВАНИЕ ПУНКТЫ 23
Подсчет голосов 14
Рейтинг Оцени 8539
ПРИОРИТЕТ QQRR

© December 6, 2010 EU and US all rights reserved. Permission to use this report in its entirety is granted under the condition it is linked back to its original source at WhatDoesItMean.Com

Τέλος κάποιοι υποστηρίζουν πως ο ιδρυτής του WikiLeaks Julian Assange έχει στην κατοχή του το κρίσιμο έγγραφο «Gulf of Aden Vortex» χωρίς να το έχει δημοσιοποιήσει ακόμη, -δεν πρόκειται για την ρωσική αναφορά του Maksimov προς τον Putin αλλά για αντίστοιχη αμερικανική αναφορά - και αυτός ήταν πρακτικά ο λόγος για την δίωξή του και το κλείσιμο του σχετικού ιστότοπου θέλοντας να προλάβουν τη διαρροή του στο διαδίκτυο.

Όποια και αν είναι η πραγματικότητα πάντως πρόκειται για μια περίεργη υπόθεση, μια υπόθεση που ξεφεύγει από το σχεδόν σύνηθες πια πλαίσιο των UFO, βάζοντας στην εξίσωση των επαφών με άλλους εξωγήινους πολιτισμούς, μια πύλη από την οποία κανείς δεν ξέρει για πιο λόγο έχει δημιουργηθεί και ποιοι μπορεί να είναι οι «επισκέπτες» που μπορεί να έρθουν από εκεί. Ταυτόχρονα όμως μπορεί να είναι ακόμη μια ευφάνταστη υπόθεση ενός «κύκλου» ανθρώπων που ο στόχος δημιουργίας της είναι το ίδιο άγνωστος όσο και η «δίνη» η ίδια.

defencenet.gr




Δευτέρα, 13 Δεκεμβρίου 2010

Η βροχή των διδυμίδων είναι μια ετήσια βροχή μετεωριτών που είναι εξαιρετικά τακτική σε χρόνο και μπορεί ενδεχομένως να είναι ορατή για μέρες στον ουρανό αργά το φθινόπωρο, ανάλογα με τον καιρό και τον τόπο.


Η βροχή μετεωριτών διδυμίδων πήρε το όνομά της από τον αστερισμό των Διδύμων, ο οποίος βρίσκεται στο ίδιο περίπου σημείο του ουρανού την νύχτα, απ’ όπου φαίνεται να προέρχεται η βροχή μετεωριτών. Στα τέλη του φθινοπώρου ή στις αρχές του χειμώνα, βλέπουμε το εντυπωσιακό φωτεινό φαινόμενο αν στρέψουμε τα μάτια μας κατ 'ευθείαν επάνω στον νυχτερινό ουρανό.



Οι διδυμίδες είναι κομμάτια των συντριμμιών από τον 3200 Φαέθων, έναν βραχώδη σκελετό ενός κομήτη που ανακαλύφθηκε το 1983 έχει χάσει το μεγαλύτερο μέρος του εξωτερικού του περιβλήματος από πάγο μετά από πολλές κοντινές συναντήσεις με τον ήλιο. Κάθε Δεκέμβριο, η Γη περνά μέσα από το σύννεφο με τα συντρίμμια που άφησε ο κομήτης .Σαν κόκκους άμμου εισέρχονται στην ατμόσφαιρα της γης που παράγει μια θεαματική επίδειξη από "πεφταστέρια".



Ξεκινώντας στις αρχές Δεκεμβρίου, η βροχή των διδυμίδων φτάνει στο αποκορύφωμά της τις νύχτες του Δεκεμβρίου 13 και 14, με προβλεπόμενη αιχμή λίγο μετά τα μεσάνυχτα στις 14 Δεκεμβρίου για την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ (ή περίπου 21:00 ώρα Ειρηνικού στις 13 Δεκεμβρίου).



Περίπου στις 10 η ώρα το βράδυ στις 13 Δεκεμβρίου αναμένονται τα πρώτα μετέωρα που θα τα δουν πάνω από την Ευρώπη


Οι διδυμίδες στον περασμένο αιώνα δεν εμφανίζονταν τόσο συχνά. .Στο πρόσφατο παρελθόν όμως όπως και στο παρόν εμφανίζονται λαμπρότερες. Στο αποκορύφωμα μπορείτε να δείτε έως και 140 μετέωρα την ώρα.


Το καλύτερο μέρος για να παρατηρήσει κάποιος την βροχή μετεωριτών διδυμίδων (ή οποιαδήποτε βροχή μετεωριτών), είναι κάπου σκοτεινά, μακριά από το φως της ρύπανσης, και με το φεγγάρι έξω από το οπτικό μας πεδίο.

Ο.Ε.Α.Φ.
















Τρίτη, 7 Δεκεμβρίου 2010

Παντελής Γιαννουλάκης 1.12.2010

Ο Γιάννης Φουράκης έφυγε αδίκως πρόωρα, σε ηλικία 73 ετών, κι ενώ είχε ακόμη έργο να παρουσιάσει, είχε ενέργεια και θέληση και πολλά νέα σχέδια, καθώς και πολλούς ανθρώπους που αγαπούσε και τον αγαπούσαν και στους οποίους ήθελε να προσφέρει περισσότερα.
Άφησε πίσω του τον άξιο γιό του Τάλω και την αγαπημένη του σύζυγο Μάρω, πολλούς καλούς φίλους και συγγενείς, συνεργάτες, συνταξιδιώτες και πολλούς νεαρούς μαθητές.
Όποιος τον γνώριζε προσωπικά τον αγαπούσε και τον εκτιμούσε, το ίδιο και οι χιλιάδες αναγνώστες του και θερμοί θαυμαστές του στην Ελλάδα και στον κόσμο.

Υπέστη εγκεφαλικό επεισόδιο ενώ έγραφε στο γραφείο του για τη μοίρα της Ελλάδας, και έδωσε τη μεγάλη μάχη για τη ζωή του επί ενάμισι μήνα σε τέσσερα νοσοκομεία, όπου γίναμε μάρτυρες θαυμάτων ξανά και ξανά, σαν κάτι να προσπαθούσε να τον βοηθήσει και να τον κρατήσει στη ζωή, αλλά στο τέλος ο ταλαιπωρημένος οργανισμός του δεν άντεξε και οδηγήθηκε στην απελευθέρωση και στο τελευταίο ταξίδι πέρα από την πύλη...


Μεγάλος και συγκινητικός παρασκηνιακός αγώνας έγινε για να σωθεί η ζωή του Γιάννη, σε πολλές επείγουσες περιστάσεις και υπό δύσκολες συνθήκες επί εβδομάδες, από καλούς φίλους, καθηγητές που τον αγαπούσαν, καλούς γιατρούς και επιστήμονες, σεμνούς σημαντικούς ανθρώπους και μεγάλους παράγοντες της χώρας, και ανιδιοτελείς ανθρώπους που προσπάθησαν να τον βοηθήσουν ο καθένας με τις δυνάμεις του. Η οικογένεια του και οι φίλοι του, τούς ευχαριστούμε για την αγγελική βοήθειά τους και για το αληθινό ενδιαφέρον τους για έναν αξιόλογο δάσκαλο και υπέροχο άνθρωπο, που η μόνη του περιουσία ήταν και είναι η ειλικρινή αγάπη των ανθρώπων στο πρόσωπό του, το «πυραιθέριο όραμα», τα βιβλία και η γνώση.

Τους τελευταίους μήνες είχε ξεκινήσει να γράφει την αυτοβιογραφία του, με τον τίτλο "Ευλογημένη Φτώχεια", (ένα συγκινητικό μέρος της οποίας διαβάσαμε μια νύχτα μαζί και μού έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση). Κι, επίσης, λίγες μέρες πριν το μοιραίο επεισόδιο, αποφάσισε να γράψει ένα νέο βιβλίο για την σημερινή κατάσταση της Ελλάδας, για τη σύνδεσή της με αντίστοιχες καταστάσεις του παρελθόντος (ο Γιάννης πίστευε -και αποδείκνυε- ότι η Ιστορία επαναλαμβάνεται), και για τα συμπεράσματά του για το μέλλον των Ελλήνων.
Ήταν τόσο μεγάλος ο ενθουσιασμός του για αυτό το νέο του έργο, που μέσα σε τέσσερις ημέρες είχε γράψει πάνω από εβδομήντα σελίδες, ξενυχτώντας ασταμάτητα στο γραφείο του μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή, χωρίς ιδιαίτερη ξεκούραση, φαγητό και ανάπαυλα.
Κι έτσι, τα χαράματα της τέταρτης ημέρας, την ώρα που ακόμη έγραφε, κυριολεκτικά κατέρρευσε στο πάτωμα του γραφείου του χάνοντας τις αισθήσεις του, χτυπημένος από το εγκεφαλικό επεισόδιο, (σαν κάτι να ήθελε να τον εμποδίσει να συνεχίσει, όπως το βλέπω εγώ), όπου και τον ανακάλυψε ένας φίλος του επισκέπτης αρκετές ώρες αργότερα και ειδοποιήθηκαν οι δικοί του και κάλεσαν το ασθενοφόρο. Έπεσε, δηλαδή, στο πεδίο της συγγραφικής μάχης, εμπνευσμένος και ενθουσιώδης μέχρι το τέλος.


Και ξεκίνησε η μάχη για τη ζωή του, με μια μεγάλη περιπέτεια στα νοσοκομεία, κατά την οποία, από ένα σημείο κι έπειτα, το ζωντανό ακόμη πνεύμα του επικοινωνούσε μαζί μας με ανεπαίσθητα νοήματα και χειρονομίες, δίνοντάς μας ελπίδα και αισιοδοξία για τη ζωή ακόμη και μέχρι την τελευταία στιγμή... Στο τέλος έφυγε βιαστικά, σαν να είχε αργήσει στο κάλεσμα από αλλού, διακριτικά, ευγενής όπως πάντα.

Η οικογένειά του και οι φίλοι του και οι αναγνώστες του, τον αποχαιρετούμε σε μια σεμνή τελετή κηδείας στην Αθήνα, το μεσημέρι της Παρασκευής 3 Δεκεμβρίου, στις τρεις, στον ναό της Αγ. Παρασκευής, στην Αγ. Παρασκευή (και στο κοιμητήριο της Αγ. Παρασκευής). Εγώ πιστεύω ότι ο φίλος μου ο Γιάννης δεν θα είναι εκεί (παρά μόνο το σώμα του), και μάλλον προτιμότερο θα ήταν να προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε την πορεία του από το αστεροσκοπείο...



Ο Γιάννης Φουράκης με τίμησε με την επιστήθια φιλία του επί 17 χρόνια, και υπήρξα αμέτρητες φορές αυτόπτης μάρτυρας της μεγάλης καλοσύνης του, της σοφίας του, των ερευνών και μελετών του, των πολύ ιδιαίτερων γνωριμιών του και επαφών του, των διαισθήσεών και διοράσεών του, και ενός πλήθους παράδοξων περιστατικών στα οποία πρωταγωνιστούσε σαν ήρωας παράξενων μυθιστορημάτων, αποδεικνύοντας ότι η ζωή είναι πιο παράξενη από τα μυθιστορήματα...
Υπήρξε συμπονετικός δάσκαλός μου, συνταξιδιώτης και συνεργάτης μου, ακόμη και κουμπάρος μου, ενώ πολλές φορές στη ζωή μου λειτούργησε σαν δεύτερος πατέρας μου, καλός σύμβουλος, πομπός μεγάλης έμπνευσης, αινιγματικής πληροφόρησης, εκκεντρικών θεωριών και συνταρακτικών ανακαλύψεων.
Όπως είναι γνωστό, ο Γιάννης Φουράκης μού έχει παραχωρήσει μια πληθώρα συναρπαστικών συνεντεύξεων που έχουν συζητηθεί πάρα πολύ μέσα στα χρόνια και έχουν προκαλέσει πολλές αλυσιδωτές αντιδράσεις, ενώ δεν είναι λίγες οι δημοσιεύσεις που κάναμε μαζί πάνω σε ένα σωρό ενδιαφέροντα ζητήματα, με αξιόλογα κείμενά του, που πάντα λειτουργούσαν συνοδευτικά των πολύ ιδιαίτερων βιβλίων του. Ήταν ένας πάρα πολύ τολμηρός, άφοβος, αλλά και ευγενής και γενναιόδωρος άνθρωπος.
Παντού και πάντα δήλωνε «Αιθεροβάμων», και αληθινά θύμιζε τον αγαπημένο μου ήρωα, τον Δον Κιχώτη. Τον γνωρίζω πολύ καλά, ήταν και είναι ένας αυθεντικός οραματιστής και ένας μεγάλος ονειροπόλος.



Αν και πολλοί άνθρωποι τον γνωρίζουν ως έναν ικανό συνωμοσιολόγο (ίσως τον πιο φημισμένο Έλληνα συνωμοσιολόγο και τολμηρό αναλυτή απαγορευμένων θεμάτων), ο Γιάννης Φουράκης ήταν ένας πολύ διαβασμένος και βαθύτατος γνώστης της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, με απαράμιλλες εξειδικευμένες μελέτες και συγκρητιστική εποπτεία επί όλων των ειδικών θεμάτων που είχαν να κάνουν με την αρχαία Ελλάδα, με τα έργα των αρχαίων φιλοσόφων και συγγραφέων, με τον αρχαίο μυστικισμό, την ελληνική μυθολογία (ο μεγαλύτερος γνώστης της μυθολογίας, που εγώ ξέρω), όπως και με την αρχαία και τη νεότερη Ιστορία της Ελλάδας.
Αλλά είχε ασχοληθεί ακόμη και με ασυνήθιστα πεδία γνώσης, όπως η φυσιογνωμική, η αστροθεολογία, η μυθολογική γλωσσολογία, οι αρχαίες θρησκείες, η οιωνοσκοπία, η σημειολογία, κ.ά.. Ενώ το φόρτε του ήταν πάντα η παρατηρητική και εμπνευσμένη παρακολούθηση της επικαιρότητας και των παρασκηνίων της.
Στη ζωή του είχε μια μεγάλη και περιπετειώδη καριέρα στη δημοσιογραφία, στην πολιτική κριτική, στις γεωπολιτικές αναλύσεις, στις ιστορικές έρευνες, ενώ γνώριζε κυριολεκτικά χιλιάδες αξιόλογους ανθρώπους και πολλές σημαντικές προσωπικότητες.
Είχε μια μεγάλη και ενθουσιώδη αγάπη για την Ελλάδα και τους Έλληνες και τον ιδιόρρυθμο ελληνικό πολιτισμό, όπως και για την ιδιαίτερη πατρίδα του την Κρήτη (γεννήθηκε στα Χανιά).
Αγαπούσε πολύ τη νεολαία και οι νέοι που τον γνώριζαν τον αγαπούσαν εξίσου πολύ. «Η μόνη μας ελπίδα είναι οι νέοι άνθρωποι, δεν εμπιστεύομαι κανέναν άλλον», μού έλεγε και μου ξαναέλεγε. Μακάρι, κάπως, να τον δικαιώσουν.





Τι παράξενο, σήμερα που έφυγε ο Γιάννης από τον κόσμο, ανακοινώθηκε στα δελτία ειδήσεων όλου του κόσμου, κάτι που εδώ και λίγο καιρό ξέραμε και περιμέναμε, ότι η NASA αύριο "πρόκειται να κάνει μια επίσημη ανακοίνωση για την ανακάλυψη εξωγήινης ζωής"! (...άσχετα, τελικά, με το τι ανακοίνωσαν, παραδόξως...)
Πρόκειται για την αρχή πολύ μεγάλων και συγκλονιστικών γεγονότων για την ανθρωπότητα, κατά τη γνώμη μου, πολλά έχουν να ακολουθήσουν...
Είναι κρίμα που δεν θα έχουμε δίπλα μας τον Φουράκη για να τα συζητήσουμε όλα αυτά όπως πάντα. Τα περιμέναμε μαζί.
Τώρα, αυτός έχει περάσει πλέον από την πλευρά των μυστηρίων...

[Θέλω να γράψω πολλά για τον Γιάννη Φουράκη αλλά η θλίψη μου δεν με αφήνει αυτή τη στιγμή να πω όσα θέλω, και το ίδιο ισχύει και για άλλους φίλους του που θέλουν να γράψουν για αυτόν, έχω πολλές μνήμες κατά νου, ενώ έχω στα χέρια μου και αρκετά αδημοσίευτα κείμενά του και μερικές σημαντικές ανέκδοτες συνεντεύξεις του και σημειώσεις του, και σίγουρα πολλά σημαντικά μηνύματα θα προκύψουν: θα ετοιμάσουμε ένα μεγάλο αφιέρωμα για το έργο του, για τα τελευταία σχέδια και οράματά του, και για τη μνήμη του, στο επόμενο τεύχος (136) του περιοδικού Strange. Σας παραπέμπω εκεί, λοιπόν, ελπίζω, για περισσότερα)...]


Για την ξαφνική απώλειά του Γιάννη Φουράκη από τον κόσμο μας, θρηνεί η «Ομάδα Έψιλον», τα «παιδιά του 1983», οι μεγάλοι Έλληνες μύστες, οι ανώτεροι εξωγήινοι επόπτες μας, ο απόκρυφος ήλιος, οι μυστικές φυλές, οι αρχαίοι θεοί της Ελλάδας, οι ήρωες, οι αρχαίοι συγγραφείς, οι Δελφοί, ο Ταϋγετος, η Έφεσος, η Κρήτη, η Θεσσαλονίκη, ο Όλυμπος, το Άγιο Όρος, η Ιρλανδία, το Αιγαίο πέλαγος, ο Σείριος, ο Γαλαξίας της Ανδρομέδας, η μεγάλη Ελλάδα των αιθέρων, το Βασίλειο των Ουρανών.

Η μεγάλη του ψυχή ταξιδεύει για το άστρο από το οποίο προήλθε (όπως πάντα ήθελε).
Τον αποχαιρετούμε σηκώνοντας το χέρι ψηλά προς την έναστρη νύχτα.




«Εμείς που παντού την Περιπέτεια αναζητούμε
Δεν είμαστε οι εχθροί σας.
Να σας χαρίσουμε θέλουμε
αδιάβατες μυστικές περιοχές
όπου το μυστήριο σαν άνθος μαγικό φυτρώνει
για κείνον που θέλει να το δρέψει.
Τον οίκτο σας
για εμάς που πολεμούμε
στα σύνορα του απεριόριστου και του μελλοντικού...»

(Απολλιναίρ)


 



Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου 2010


Έφυγε σήμερα Τέταρτη 1 Δεκεμβρίου 2010 και ώρα 19:00 το απόγευμα ο Κ. Φουράκης Ιωάννης για το μεγάλο ταξίδι τις αιώνιας ζωής

Έζησες εδώ μαζί μας ανάμεσα μας σ΄ευχαριστούμε που υπήρξες και θα υπάρχεις γνωρίζουμε ότι θα ζεις για πάντα,  γιατί στην ψυχή σου είσαι αγνός και αληθινός.

Καλό ταξίδι Δάσκαλε, Πατέρα, Αδελφέ, Φίλε μου.

OXI ANTIO. AΠΛΑ..ΣΤΟ ΕΠΑΝΙΔΕΙΝ

 

ΦΟΥΡΑΚΗΣ Π. ΙΩΑΝΝΟΥ

13937 . - 14010  

 

Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί στις 15:30 μ.μ.  στο ναό της Αγίας Παρασκευής

στον Δήμο Αγίας Παρασκευής και ημέρα Παρασκευή  3  Δεκεμβρίου



http://www.fourakis.gr/


http://www.fourakis-kea.com/forum/index.php


ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ - H NASA θα πραγματοποιήσει Συνέντευξη Τύπου στις 2 μ.μ. την Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου, για να συζητήσουν ένα εύρημα αστροβιολογίας που θα επηρεάσει την αναζήτηση και την απόδειξη της εξωγήινης ζωής. Η Αστροβιολογία είναι η μελέτη ,προέλευση, η εξέλιξη, και η διανομή για το μέλλον της ζωής στο σύμπαν.


Η συνέντευξη Τύπου θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο στην έδρα της NASA , στην Ουάσιγκτον. Θα μεταδοθεί ζωντανά στην τηλεόραση της NASA και στο δικτυακό τόπο του οργανισμού ( http://www.nasa.gov./. )



Οι συμμετέχοντες είναι οι εξής:


- Mary Voytek, σκηνοθέτης, Πρόγραμμα Αστροβιολογίας, έδρα NASA,


Ουάσιγκτον


- Felisa Wolfe-Simon, ερευνητής της NASA Astrobiology, US Geological Survey, Menlo Park της Καλιφόρνια


- Pamela Conrad, αστροβιολόγος, Goddard της NASA Space Flight Center, Greenbelt, MD


- Steven Benner, με μερικούς συναδέλφους, από το Ίδρυμα Εφαρμοσμένης Μοριακής Εξέλιξης, Gainesville, Fla


- James Elser, καθηγητής, κρατικό πανεπιστήμιο της Αριζόνα, Tempe



Οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ μπορούν να παρακολουθήσουν το συνέδριο ή να κάνουν ερωτήσεις από το τηλέφωνο . Για να αποκτήσετε dial-in πληροφορίες, οι δημοσιογράφοι πρέπει να στείλουν το όνομά τους, και τον αριθμό τηλεφώνου στον Steve Cole στο stephen.e.cole @ nasa.gov ή καλέστε στο 202-358-0918 μέχρι το μεσημέρι 2 Δεκεμβρίου.